WOŚP najlepszą akcją charytatywną w naszym kraju? 86% Polaków popiera działania Fundacji, co drugi korzystał ze sprzętu z serduszkiem

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Polska Press / archiwum
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Według badania przeprowadzonego przez agencję Inquiry w lutym br. wizerunek WOŚP jest coraz silniejszy, a poparcie dla organizacji bardzo wysokie - aż 86 proc. badanych chwali działania Fundacji. Co istotne, znaczna większość ankietowanych uważa, że dzięki WOŚP uratowano życie lub zdrowie wielu pacjentów, a aż 8 na 10 Polaków jest dumnych, że taka akcja ma miejsce w naszym kraju. Szczegóły poniżej.

Badanie: WOŚP najlepszą akcją charytatywną w naszym kraju?

Wysokie poparcie dla działań WOŚP oraz silne przekonanie społeczeństwa o wpływie Fundacji na ratowanie życia lub zdrowia wielu pacjentów - to główne wnioski z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Inquiry w lutym tego roku. Wyniki wskazują na potwierdzenie silnego wizerunku Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i chęć wspierania jej działań przez znaczną część Polaków - 85 proc. uważa, że WOŚP uratowała życie lub zdrowie wielu pacjentów, a 8 na 10 Polaków jest dumnych, że akcja ma miejsce w Polsce. Ponadto 75 proc. ankietowanych uznaje WOŚP za najlepszą akcję charytatywną w naszym kraju.

wosp

Najwyższe poparcie dla WOŚP deklarują osoby w wieku 25-34 lata (94 proc. z nich zdecydowanie popiera oraz raczej popiera działania organizacji), a najmniejsze - w wieku 45-54 lata (tutaj poparcie deklaruje 76 proc.).

Większe przekonanie o wpływie WOŚP na ratowanie zdrowia i życia Polaków oraz, generalnie, lepszą ocenę dla działań Fundacji, mają kobiety niż mężczyźni.

wosp

Wśród pytań, na które odpowiadali uczestnicy badania, pojawiło się: ''Czy zdarzyło Ci się, że podczas pobytu w szpitalu lub wizyty w przychodni Ty kub ktoś z Twojej rodziny korzystał ze sprzętu z naklejką WOŚP?''. Twierdzącej odpowiedzi udzieliła połowa ankietowanych - to nieznacznie więcej (o 2 proc.) niż przed rokiem.

29 marca poznamy wynik 29. Finału WOŚP, którego celem była zbiórka środków dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy.

Badanie zostało zrealizowane w lutym 2021 r. na reprezentatywnej próbie 505 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).

Zobaczcie też: Warszawiacy wydają miliony na zamówienia z Uber Eats

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie