Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wreszcie wyremontują szpetną drogę przy placu Wileńskim? Znamy konkretne daty. Będą korki

Redakcja
W reszcie wyremontują szpetny fragment Al. Solidarności przy placu Wileńskim? Znamy konkretne daty
W reszcie wyremontują szpetny fragment Al. Solidarności przy placu Wileńskim? Znamy konkretne daty Ewelina Wojcik
Wielkie skrzyżowanie przy Dworcu Wileńskim od półtora roku stoi niedokończone. Tramwaje nie mogą skręcać w Targową w stronę Bródna, a pasażerowie muszą stać na prowizorycznych przystankach. Kiedy dokończą remont Al. Solidarności i czy już wkrótce czekają nas wielkie korki?

Nowe skrzyżowanie Targowej z Al. Solidarności otwierano hucznie pod koniec 2014 roku po trwającym trzy lata remoncie. Kilka miesięcy później pod ziemią przejechały pierwsze pociągi II linii metra. Wyremontowano drogę, stworzono pas zieleni, przejścia podziemne oraz światła, które regulują ruch na trasie. Mimo początkowych problemów z korkami, wszystko zmierzało w dobrym kierunku. Wydawało się, że dokończenie trasy od strony ul. Jagiellońskiej jest kwestią czasu. Niestety „prowizorka” trwa od półtora roku.

Na drodze stanęło drzewo?

Remont miał rozpocząć się już kilka lat temu, równolegle z pracami nad drugą nitką metra. Niestety, mimo postępu prac pod ziemią, odcinek Targowa-Jagiellońska pozostawał nieruszony, a dodatkowo z czasem pozostawiono tam tymczasowe przegrody, które stoją tam do dziś.

Zobacz też: Nowe inwestycje w Warszawie. Ratusz przeznacza dodatkowe 400 mln zł na zmiany

Po mieście krążą legendy dotyczące tego, dlaczego remont stanął w martwym punkcie. Jedni podnoszą problem zabytkowego drzewa, które trzeba było przenieść, inni wskazują na problemy tramwajarzy, którzy są odpowiedzialni za zmiany. Postanowiliśmy zapytać się u źródła.

Spółka Tramwaje Warszawskie poinformowała nas, że wykonawca prac został wybrany już... dwa lata temu. - Przebudowa al. „Solidarności” na odcinku od ul. Targowej do ul. Jagiellońskiej była przedmiotem inwestycji, której wykonanie było zaplanowane do przeprowadzenia zaraz po oddaniu do użytkowania placu Wileńskiego i uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra - tłumaczy nam Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Dlaczego zatem prace nie ruszyły w marcu zeszłego roku? - Projekt został przygotowany, jednak ze względu na fakt iż wykonanie robót wymagało zamknięcia ruchu tramwajowego w rejonie pl. Wileńskiego nie dostaliśmy zgody na prowadzenie robót. W związku z czym realizacja została przełożona - wyjaśnia. Oznacza to, że planistom oraz Inżynierowi Ruchu zależało przede wszystkim na pozostawieniu przejazdu tramwajowego po praskiej stronie. Z tego powodu, po rocznej przerwie znowu pojawią się korki w pobliżu skrzyżowania Solidarności i Targowej.

Remont już za miesiąc

Przebudowa została już zaakceptowana przez Ratusz. Prace zaczną się 30 kwietnia i potrwają do ostatniego dnia lipca tego roku. - Z tego względu ruch tramwajowy w al. „Solidarności” (odcinek: ul. Targowa/Jagiellońska) zostanie wyłączony w terminie 30.04-1.07.2016 r. - informuje Michał Powałka.

W tej chwili nie wiemy jeszcze którędy będą przeprowadzone objazdy. Dokładny schemat komunikacyjny ustali Zarząd Dróg Miejskich w przeciągu najbliższego miesiąca. Możemy być jednak pewni, że kierowcy będą musieli przygotować się na utrudnienia. - Roboty na al. Solidarności będą dotyczyły przebudowy całego układu drogowego. Utrudnienia drogowe na pewno się pojawią, jednak będzie to zależne od organizacji robót i wprowadzonej (oraz zatwierdzonej przez Inżyniera Ruchu) czasowej organizacji ruchu - wyjaśnia rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Czekają nas spore zmiany

Jak udało nam się dowiedzieć projekt przedstawiony przez Tramwaje Warszawskie zakłada zlikwidowanie zjazdu tramwajowego z Al. Solidarności w Jagiellońską. Było to tymczasowe skrzyżowanie, jednak skracało trasę linii dojeżdżających do pętli na Żeraniu. Teraz tramwaje będą jechać dalej Al. Solidarności i skręcać nowym zjazdem w lewo, w Targową przy placu Wileńskim. - Skręt w ul. Targową będzie możliwy po przebudowie. Na 450 metrów toru pojedynczego zastosowana zostanie konstrukcja bezpodsypkowa, z zabudową betonową, beton fakturowany - wyjaśnia rzecznik.

Prace koordynują Tramwaje Warszawskie. Spółka będzie wykonywała prace w rejonie skrzyżowania, natomiast miasto planuje kilka mniejszych zmian przy okazji remontu. Powstanie nowe wejście do ZOO od ul. Jagiellońskiej i prawdopodobnie zlikwidowane zostaną tam miejsca parkingowe. Wszystkie prace powinny zakończyć się w sierpniu 2016 roku.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]

Zobacz też:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto