Wspólne dojazdy do pracy, Warszawa. "Jedziemy razem" - nowa grupa dla mieszkańców podwarszawskich miejscowości

kk
Dariusz Blach / archiwum Polska Press Grupy
Wspólne dojazdy do pracy, Warszawa. Nie jest tajemnicą, że poranne korki w stolicy to norma. W najgorszej sytuacji znajdują się mieszkańcy dzielnic położonych z dala od centrum i miejscowości podwarszawskich. Szczególnie oni każdego dnia poświęcają nawet kilka godzin, by dotrzeć do pracy i wrócić z niej. Jedna z takich właśnie osób wpadła na genialny pomysł, który może przyczynić się nie tylko do rozluźnienia ruchu ulicznego, ale i poprawy jakości powietrza oraz oszczędności czasu i pieniędzy. Szczegóły w artykule poniżej.

Wspólne dojazdy do pracy, Warszawa. "Jedziemy razem"

Natężenie ruchu, z jakim każdego ranka do czynienia mamy na warszawskich ulicach, może doprowadzić do szewskiej pasji nawet największego stoika. Korki, wypadki, kolizje i inne nieprzewidziane zdarzenia to norma. Szczególnie wtedy, gdy większość mieszkańców pędzi do pracy rano, a wraca z niej w godzinach popołudniowych. Pół biedy, jeśli mieszkamy w dzielnicy dobrze skomunikowanej z tzw. Mordorem czy centrum. Co z osobami, które takiego szczęścia nie mają? Mieszkańcy takich dzielnic i miejscowości jak Wawer, Otwock i Józefów, nawet gdyby chcieli skorzystać z komunikacji zbiorowej, często są po prostu skazani na podróż autem. A to oznacza długie godziny za kierownicą. Ograniczenie ilości aut na drodze pozwoli zredukować korki.

Jeden z mieszkańców wpadł na genialny pomysł. Postanowił zrzeszyć wszystkich sąsiadów, którzy zmagają się z podobnym problemem. Przy użyciu prostego narzędzia - grupy na Facebooku - utworzył platformę do dzielenia przejazdów.

Po co marnować puste miejsca w Twoim samochodzie? Grupa stworzona do organizowania wspólnych przejazdów mieszkańców Wawra, Józefowa i Otwocka. Do pracy, na wydarzenia, na uczelnię - czytamy w opisie grupy.

ZOBACZ TEŻ: Południowa Obwodnica Warszawy. Nowy most połączy Wawer z Wilanowem

Południowa Obwodnica Warszawy. Nowy most połączy Wawer z Wil...

Jak skorzystać z dzielonego przejazdu?

Zasady korzystania z dobrodziejstw grupy Jedziemy razem - Wawer Józefów Otwock są bardzo proste. Wystarczy zamieścić ogłoszenie, które musi zawierać informacje:

  • oferuję miejsce czy szukam miejsca?
  • z jakiego adresu jadę?
  • na jaki adres jadę?
  • o której godzinie jadę?
  • ile mam miejsc w samochodzie?
  • czy żądam zapłaty za przejazd (jeżeli tak, to w jakiej wysokości?)

Jeśli skompletujemy wszystkie potrzebne dane, możemy zamieścić ogłoszenie i... czekać na swoją szansę. A prawdopodobieństwo złapania potrzebnego kursu nie jest tak małe, jakby się mogło wydawać. W chwili obecnej grupa zrzesza już ponad 1110 osób. Wydaje się więc, że idea jest strzałem w dziesiątkę. Pomysłodawca wypełnił potrzebną niszę, a korzystanie z wspólnych przejazdów pozwala zyskać czas, pieniądze i ogranicza ilość emitowanych zanieczyszczeń.

Rząd podjął decyzję w sprawie obostrzeń.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-06-11T19:56:47 02:00, Liberal:

1. Pomysł dobry acz nie nowy.

2. Stojąc na przystanku policzyłem, że w przeciągu kwadransa przejechało 85% samochodów z kierowcą, 12% z jednym pasażerem i 3% z dwoma i więcej.

3. Samochód osobowy stoi 95% czasu swojego życia, więc jest najgłupszą inwestycją, jaką można zrobić. No ale się go nie pozbędę:)

Wnioski:

1. Wywalić z miast samochody, które są własnością niedzielnych kierowców. Prosty program komputerowy i zdjęcia dronów codziennie o 12 tej załatwiają problem.

2. Z centrum miasta powinny zniknąć parkingi dla mieszkańców. Mieszkasz w centrum, to zawsze masz dobrą komunikację. A zarządy miast fundują mieszkańcom centrum przywilej w postaci abonamentu parkingowego bezpłatnego. Jak to ma się do równości wobec prawa? Kaducznie. Jak płaci przyjezdny, to i mieszkaniec centrum winien płacić tyle samo za parking.

3. Pomysł podatkowo do zakwestionowania, chyba, że "wadza" nam obywatelom odpuści. Ale wtedy pojawią się cwaniaczki, które cały dzień będą wozić ludzi "z grzeczności".

AD 2. Fantastycznie, że były to samochody z kierowcą ;) Mogły być całkiem samotne :D

AD 3. Podobnie rzecz się ma z każdym innym indywidualnym środkiem transportu, który nie jest wykorzystywany zawodowo.

AD Wniosków:

1. Dlaczego o 12? Zazwyczaj o tej godzinie większość nieniedzielnych kierowców jest w pracy ;)

2. Czyli mieszkańcy Centrum mają być uwięzieni w mieście i zdani wyłącznie na komunikację. Brawo geniuszu :) Abonamenty są płatne.

3. Sądzisz, że ci ludzie grzecznościowo biorą tyle co taksówkarz. Wtedy nikt nie chciałby wsiąść do takiego samochodu, bo i po co.

Reasumując: samochody są dla ludzi, miasta są dla ludzi, ergo samochody mogą jeździć po miastach ;)

P
Pragus
Do Warszawiaków szczekających na przyjezdnych, udokumentujcie swoje warszawskie pochodzenie i dopiero wtedy wyrażajcie opinie o przyjezdnych. Jak czytam te wasze wypociny to mam wrażenie że zalatuje cebulą i burakami z siedleckiego/łomżyńskiego/lubelskiego.
T
Totylkoja
Takie pomysły już są od lat stosowane na zachodzie. Lepszym pomysłem byłoby żeby ZTM utworzył linie autobusowe na przykład do Pruszkowa, setki aut mniej w Warszawie, puste parkingi, mniejsze zanieczyszczenie, mniejsze zużycie dróg, mniejsze wydatki na remonty,..same plusy za stosunkowo niewielkie pieniądze. Oczywiście że jest kolei, ale dalej nie wiadomo kiedy skończy się remont, perony i tunele dalej w budowie, a kolejki jeżdżą jak chcą i kiedy chcą,.. i nie rozwiązują problemu z dojazdem dla większości mieszkańców.
G
Gość
2019-06-11T15:44:40 02:00, Mokotów:

Tylko rogatki i płatny wjazd do Stolicy.

Życie na cudzy koszt i smród podmiejskich spalin Nas wykończy.

Co z miejscami parkingowymi za które płacimy My Warszawscy podatnicy

a kradną Nam je 3 literki na tablicach rejestracyjnych ?

2019-06-11T16:51:33 02:00, Gość:

Kradną miejsca parkingowe?! Płacą za nie w parkomatach. Rozumiem, że szanowny autor tego postu nie rusza swoich 4 liter poza granice miasta, żeby nikomu nie zabrać miejsca parkingowego i nie zatruwać swoimi wyziewami powietrza tym, którzy tam płacą podatki? Poza tym co to za maniera pisania o sobie z dużej litery z przymotnikami włącznie? Buractwo wylazło w całej okazałości.

Tak, kradną, bo to nie są gościnne odwiedziny, tylko zasmradzanie i zajmowanie przestrzeni dzień w dzień. Warszawiacy mają płacić podatki i jeździć komunikacją żeby z wiosek mogli przyjeżdzać?! Niech sobie przyjezdni kupią tu 10 razy drożej mieszkanie i płacą podatki w Warszawie, to będą mieli blisko.

G
Gość
2019-06-11T15:44:40 02:00, Mokotów:

Tylko rogatki i płatny wjazd do Stolicy.

Życie na cudzy koszt i smród podmiejskich spalin Nas wykończy.

Co z miejscami parkingowymi za które płacimy My Warszawscy podatnicy

a kradną Nam je 3 literki na tablicach rejestracyjnych ?

Jestem tego samego zdania. Zrobić opłatę wjazdową i korków nie będzie. Widać po rejestracjach, że większość samochodów jest spoza Warszawy. Mało tego, często są to rzęchy kupione za grosze aby tylko dojechać do pracy, a takie najbardziej smrodzą. Kasę z opłat przeznaczyć na rozwój komunikacji miejskiej i podmiejskiej.

B
Barts
Likwidacja linii tramwajowych, a ich miejsce powinny zająć autobusy, czyli bus pasy, rozbudowa metra i będzie lepiej, jak się tramwaj popsuje to kaplica, a autobus zawsze może zjechać z bus pasa.
M
Maciej CATCH-ME
2019-06-11T14:15:27 02:00, Gość:

Dobra. A co w razie wypadku? Czy sprawa ubezpieczenia jest już rozwiązana czy nadal właściciel pojazdu musi płacić odszkodowanie jeżeli pasażer poniesie szkodę na zdrowiu. Do tej pory zakłady ubezpieczeniowe uznawały taki proceder za usługę dochodową i normalne ubezpieczenie nie obejmowało takiej działalności.

2019-06-12T17:16:03 02:00, Agula:

Dokladnie, koszty leczenia i odszkodowania dla pasazerow pokrywa wlasciciel auta, zwlaszcza jak pobiera oplate, nawet skladke na paliwo. Mozna byc dobrym kierowca, ale nigdy nie wiadomo czy w Ciebie ktos nie wjedzie... Zanim sie ktos zdecyduje na podwozke niech porozmawia z agentem ubezpieczeniowym

Zgadza sie, ale jedynie w przypadku wypadku z winy kierowcy. Wiec jezeli ktos w niego wjedzie, to odszkodowanie pokrywa OC

G
Gość
2019-06-11T15:29:27 02:00, sswwww:

a Łomiankach przed każdymi wyborami PO gwarantowało metro i tramwaj do Czosnowa, a PIS też tylko przed wyborami obiecywał, że już od pół roku załatwili BUS basy. Jedynie co udało siuę załatwić za tyle lat władzy tych sk z PIS i PO vczyli podających się od 1989 roku za Solidarność, skończyło się na stołeczkach, kasie i stołeczkach do UE. A kto zyskał ? Deweloperzy , którzy teraz wyb udowali w 3 mies halę i teraz bloki, za sponsoring paniska burmistrz, a ona dalej rozmawia z Warszawa i tak będzie jak za PO i PIsdzielców też aby do następnych wyborów , ciemnota kupi te obiecanki. A dla mieszkańców co , ano 1 worek segregowany 33 zł, a niesegregowany dwa razy tyle, tylko, że zapomniła ciemnota, że Byś ma maszyny, które nie potrzebują segregacji bo i tak wrzucaj a razem, ale kasę od mieszkańców można brać > Następni pseudosolidaruchy

👍 Ot cała prawda

G
Gość
Super pomysł, tylko mając na względzie pomysły naszej skarbówki, zaraz pewnie wymyśla sposób jak zniechęcić ludzi do takich pomysłów,
M
Marcin
2019-06-11T14:16:01 02:00, zrzęda:

Brawo! Facet chyba właśnie wynalazł rozkład jazdy autobusów! Nie chcę myśleć na co jeszcze wpadną użytkownicy FB - praca zdalna?? :)

brawo :)

G
Gość
2019-06-11T19:56:47 02:00, Liberal:

1. Pomysł dobry acz nie nowy.

2. Stojąc na przystanku policzyłem, że w przeciągu kwadransa przejechało 85% samochodów z kierowcą, 12% z jednym pasażerem i 3% z dwoma i więcej.

3. Samochód osobowy stoi 95% czasu swojego życia, więc jest najgłupszą inwestycją, jaką można zrobić. No ale się go nie pozbędę:)

Wnioski:

1. Wywalić z miast samochody, które są własnością niedzielnych kierowców. Prosty program komputerowy i zdjęcia dronów codziennie o 12 tej załatwiają problem.

2. Z centrum miasta powinny zniknąć parkingi dla mieszkańców. Mieszkasz w centrum, to zawsze masz dobrą komunikację. A zarządy miast fundują mieszkańcom centrum przywilej w postaci abonamentu parkingowego bezpłatnego. Jak to ma się do równości wobec prawa? Kaducznie. Jak płaci przyjezdny, to i mieszkaniec centrum winien płacić tyle samo za parking.

3. Pomysł podatkowo do zakwestionowania, chyba, że "wadza" nam obywatelom odpuści. Ale wtedy pojawią się cwaniaczki, które cały dzień będą wozić ludzi "z grzeczności".

co ty bredzisz człowieku xD

A
Agula
2019-06-11T14:15:27 02:00, Gość:

Dobra. A co w razie wypadku? Czy sprawa ubezpieczenia jest już rozwiązana czy nadal właściciel pojazdu musi płacić odszkodowanie jeżeli pasażer poniesie szkodę na zdrowiu. Do tej pory zakłady ubezpieczeniowe uznawały taki proceder za usługę dochodową i normalne ubezpieczenie nie obejmowało takiej działalności.

Dokladnie, koszty leczenia i odszkodowania dla pasazerow pokrywa wlasciciel auta, zwlaszcza jak pobiera oplate, nawet skladke na paliwo. Mozna byc dobrym kierowca, ale nigdy nie wiadomo czy w Ciebie ktos nie wjedzie... Zanim sie ktos zdecyduje na podwozke niech porozmawia z agentem ubezpieczeniowym

M
Mombo
Tylko jest mały problem, nastały czasy ludzi rozczeniowych, nieradzących sobie z emocjami i mało komunikatywnych.
L
Liberal
1. Pomysł dobry acz nie nowy.

2. Stojąc na przystanku policzyłem, że w przeciągu kwadransa przejechało 85% samochodów z kierowcą, 12% z jednym pasażerem i 3% z dwoma i więcej.

3. Samochód osobowy stoi 95% czasu swojego życia, więc jest najgłupszą inwestycją, jaką można zrobić. No ale się go nie pozbędę:)

Wnioski:

1. Wywalić z miast samochody, które są własnością niedzielnych kierowców. Prosty program komputerowy i zdjęcia dronów codziennie o 12 tej załatwiają problem.

2. Z centrum miasta powinny zniknąć parkingi dla mieszkańców. Mieszkasz w centrum, to zawsze masz dobrą komunikację. A zarządy miast fundują mieszkańcom centrum przywilej w postaci abonamentu parkingowego bezpłatnego. Jak to ma się do równości wobec prawa? Kaducznie. Jak płaci przyjezdny, to i mieszkaniec centrum winien płacić tyle samo za parking.

3. Pomysł podatkowo do zakwestionowania, chyba, że "wadza" nam obywatelom odpuści. Ale wtedy pojawią się cwaniaczki, które cały dzień będą wozić ludzi "z grzeczności".
Y
Y
A jak on orzymuje gotowku. Ma kasu fiskalnu? Wydae paragony? Ma licencii na przewoz osob?
Dodaj ogłoszenie