Tiry i inne pojazdy rozjeżdżają Brześć Kujawski. Piesi boją się o własne bezpieczeństwo. Ale nie tylko mieszkańcy i władze miasta mówią o konieczności budowy obwodnicy. Kierowcy też mają dość korków. W ubiegłym tygodniu interweniowaliśmy w sprawie niebezpiecznego przejścia tuż przy Biedronce w Brześciu Kujawskim. Przesunięcie wyjazdu z parkingu nieznacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych. W niewielkim stopniu usprawni też płynność ruchu pojazdów.Czy musi dojść do tragedii, żeby wreszcie ktoś przebudował wyjazd z parkingu Biedronki?! - Jestem zawodowym kierowcą i widzę, co się tu codziennie dzieje - mówi pan Kazimierz. - Tiry, które jadą od strony Falborka do Włocławka skutecznie blokują całe skrzyżowanie. Piesi często wdzierają się na przejście, bo ciężko jest przedostać się na drugą stronę jezdni. Czy musi ktoś zginąć, by drogowcy zauważyli problem?Właściciele obiektu dzierżawionego na market już kilka lat temu występowali o zgodę na zrobienie wyjazdu z parkingu w miejscu możliwie najdalej odsuniętym od skrzyżowania drogi wojewódzkiej z krajową. Nie dostali wtedy pozwolenia od Energi-Operatora, bo w proponowanym miejscu, w pasie drogowym, stoi słup energetyczny. W tym roku dostali zgodę i na własny koszt przeniosą wyjazd i stojący tam słup. Niewiele to jednak pomoże, bo problemem jest duży ruch na skrzyżowaniu.- Od trzech lat wiele razy pisaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zmianę oznakowania i poprawę bezpieczeństwa - mówi Wojciech Zawidzki, burmistrz Brześcia Kuj. - Niestety, bez skutku. Zawsze tłumaczono się brakiem pieniędzy. My, z przyczyn formalnych, nie możemy wziąć na siebie tego zadania. Zatem pan Kazimierz ma rację: czy trzeba czekać aż ktoś zginie? - Nie - zaznacza Wojciech Zawidzki. - Dwa lata temu przedstawiliśmy GDDKiA projekt obwodnicy Brześcia Kujawskiego, który rozwiązałby wiele innych problemów i ułatwił tranzyt przez miasto. Droga skomunikowałaby Lubraniec, Izbicę Kujawską, aż po Koło i Inowrocław. Biegłaby też w stronę Włocławka. To najważniejsza inwestycja w budżecie na lata 2014-2020 w naszym rejonie.Obwodnica zmniejszyłaby ruch także na niebezpiecznym skrzyżowaniu. Skorzystałyby na tym również pozostałe, zainteresowane obwodnicą, miasta.Pan Kazimierz uważa, że nie ma innego wyjścia, jak budowa tej drogi. Innym rozwiązaniem mogłoby być wyburzenie budynków stojących przy skrzyżowaniu, co ułatwiłoby przejazd Tirom. Ale ruch w mieście przez to się nie zmniejszy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?