Dziewięciu chętnych na budowę autostrady
Drogowcy rozpoczynają nowy rok z przytupem. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego, a zarazem ostatniego odcinka autostrady A2 pomiędzy końcem obwodnicy Mińska Mazowieckiego a początkiem obwodnicy Siedlec. Chodzi o ponad 12 km fragment szybkiej drogi od węzła Groszki do węzła Siedlce Zachód (Swoboda). Wpłynęło dziewięć ofert, z czego sześć mieści się w budżecie inwestycji.
Budżet GDDKiA na tę budowę wynosi 629,88 mln zł brutto. Najniższą ofertę na kwotę 559,16 mln zł złożyła firma Polaqua, która buduje już m.in. pobliski odcinek S17. Pozostałe oferty prezentują się następująco:
- 591 454 419,16 zł - China State Construction Engineering, Chiny
- 594 951 642,23 zł - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- 609 100 105,58 zł - Konsorcjum firm: PORR i UNIBEP
- 609 988 896,83 zł - Mostostal Warszawa
- 614 773 549,83 zł - STRABAG
- 648 846 631,99 zł - Mota-Engil Central Europe
- 727 347 084,43 zł - STECOL, Chiny
- 749 195 586,73 zł - BUDIMEX
Zobaczcie też:
Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. (...) Jego zadaniem będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu - podała w komunikacie GDDKiA.
Oznacza to, że droga powinna zostać otwarta w 2023 roku.
Fot. GDDKiA
Wybrano wykonawcę wylotówki z Warszawy
GDDKiA rozstrzygnęła również przetarg na dokończenie południowego wylotu z Warszawy na S7, czyli odcinka od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola. Najkorzystniejszą ofertę, o wartości ok. 457 mln zł, złożyła spółkę Polaqua. Kilka dni wcześniej (10 stycznia) minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla budowy tej drogi, zwiększając wartość finansową tego projektu o 135 mln zł. Decyzja ministra o zwiększeniu finansowania była konieczna, ponieważ najkorzystniejsza oferta (czyli ta, którą wybrano, spółki Polaqua) na dokończenie robót na tym odcinku przekraczała kwotę zarezerwowaną na ten cel przez GDDKiA.
Przypomnijmy, że w maju 2019 roku GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, firmą Rubau. Jak poinformowali drogowcy, ''decyzja ta była poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu''.
Zobaczcie też:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?