Prace wykona znana u nas firma ZUE Kraków, która wspólnie z Energopolem Szczecin przebudowała ulicę Arkońską i Niemierzyńską oraz samodzielnie wykonała modernizację pętli tramwajowej w Lesie Arkońskim.
Jaki będzie zakres prac? Obok przebudowy układu torowego i modernizacji hal postojowych i naprawczych, prace obejmą budynek administracji. Nie zabraknie nowości - to budowa nowej hali (obecny tor nr 20, przelotowy), w której zostanie zabudowana tokarka podtorowa.
Część torów zyska nowe funkcje: np. przeznaczone będą do mycia wózków tramwajowych, demontażu pantografów za pomocą specjalnego żurawia czy obsługi wyłącznie pojazdów niskopodłogowych. Wykonawca, poza wykonaniem prac budowlanych, będzie musiał także wyposażyć obiekty zajezdni w specjalistyczny sprzęt do obsługi pojazdów (m.in. zakupione będą tokarka podtorowa, żuraw, suwnice, podnośniki taboru, urządzenia do napełniania piasku, urządzenia do mycia tramwajów, system identyfikacji taboru).
- Na istniejącym terenie powstanie także wiata postojowa, nie zmieni się liczba wagonów, które będą stacjonowały w zajezdni, czyli 230 sztuk - mówi Krystyna Gawrońska, dyrektor działu inwestycji TS. - Planujemy także wybudowanie systemu monitoringu.
Koszt zadania wynosi 135,3 mln zł brutto.
Przypomnijmy, że Zajezdnia Tramwajowa "Pogodno" zlokalizowana przy alei Wojska Polskiego 200 została wybudowana w 1934 roku jako zajezdnia czołowa. W latach 1973-80 dokonano częściowej przebudowy starych hal, wybudowano nową halę obsługowo-naprawczą oraz wybudowano tory objazdowe.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?