Zajezdnia tramwajowa Annopol będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i będzie umożliwiała obsługę techniczną 150 wieloczłonowych tramwajów. Składy będą tam garażowane oraz naprawiane. Na terenie zajezdni powstanie zaplecze techniczne, technologiczne i administracyjne oraz stanowiska specjalistyczne pozwalających utrzymać tabor tramwajowy w stanie pełnej sprawności takie jak stanowisko do pomiaru płaskich miejsc, pomiaru nacisku kół, pomiaru obrzeży kół i geometrii wózków, lakiernia, myjnie całopojazdowe czy tokarka podtorowa.
Zobacz także: Patroni warszawskich ulic. Kim byli Skarbek z Gór, Dobry Maharadża czy Arka Bożek?
W ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów o łącznej długości 14,25 km oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, aby móc włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury w ul. Annopol. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką, planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.
Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”, dla którego Tramwaje Warszawskie złożyły wniosek o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?