Zakończyła się przebudowa ulicy przed Galerią Młociny. Pojawiła się tam nowoczesna sygnalizacja świetlna, droga dla rowerów i nowe chodniki

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Przejście dla pieszych prowadzące z pętli do Galerii Młociny nie miało sygnalizacji świetlnej. W rezultacie piesi zdani byli na łaskę kierowców, a kierowcy z kolei niejednokrotnie musieli stać w korku z powodu ''sznura'' zmierzających do bądź z galerii zakupowiczów. Wygląda jednak na to, że to koniec problemów z korkami w tym rejonie. Zakończyła się bowiem przebudowa ulicy Zgrupowania AK ''Kampinos''. Szczegóły poniżej.

Koniec przebudowy ulicy przed Galerią Młociny. Pojawiły się nowe chodniki, droga dla rowerów i sygnalizacja świetlna

Pod koniec czerwca rozpoczęły się prace związane z przebudową układu drogowego w rejonie centrum handlowego Galeria Młociny. Przejście dla pieszych prowadzące z pętli do galerii bywało gromadziło tak duże potoki pieszych, że w tworzyły się korki i dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Z tego względu postanowiono usprawnić ruch pieszych, rowerzystów oraz samochodów.

Od początku kadencji razem z Włodzimierzem Piątkowskim [zastępcą burmistrza Dzielnicy Bielany - przyp. red.] konsekwentnie naciskaliśmy na inwestora w sprawie przebudowy infrastruktury wokół Galerii Młociny. Kilkanaście spotkań, narad koordynacyjnych, dziesiątki telefonów i uzgodnień doprowadziły do sfinalizowania nowej organizacji ruchu w tym miejscu - przekazał Grzegorz Pietruczuk, burmistrz Bielan.

Firma Echo Investment, zarządca Galerii Młociny, wybudowała nowe chodniki, drogę dla rowerów i ustawiła sygnalizację świetlną.

- To bardzo nowoczesne światła, które wyposażone są w system detekcji ruchu. Kolor lamp zmienia się w zależności od tego, czy więcej jest pieszych oczekujących na przejście, czy samochodów na jezdni. Gdy piechurów jest więcej, wówczas oni dostają zielone światło. I analogicznie jest w przypadku zwiększającej się liczby aut - wyjaśnił wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski.

I dodał, że dzielnica nie wydała na te prace ani złotówki - całość została sfinansowana przez firmę Echo Investment.

Zobaczcie też: Otwarcie Primarka w Warszawie. Tłumy stoją w kilku kolejkach

Otwarcie Primarka w Warszawie. Tłumy stoją w kilku kolejkach

To pierwszy etap prac. Kolejny dotyczy przebudowy ul. Zgrupowania AK ''Kampinos'' między Galerią Młociny a zajezdnią tramwajową ''Żoliborz'' oraz budowa brakującego połączenia ulicy Nocznickiego z ulicą Marymoncką, co będzie możliwe dopiero po zakończeniu budowy kolektora Lindego-BIS (za ok. 2 lata).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie