"Zbiorkom jest OK". Mieszkańcy Warszawy zaproponowali innowacyjne rozwiązania dotyczące transportu

Redakcja
Urząd Miasta st. Warszawy
W Warszawie trwa kampania stowarzyszenia Miasto Jest Nasze pod hasłem "Zbiorkom jest OK". Z danych organizacji wynika, że blisko 40 proc. mieszkańców stolicy zrezygnowało w czasie pandemii z transportu publicznego. Obecnie, aby podnieść zaufanie do komunikacji miejskiej, mieszkańcy zaprojektowali rozwiązania usprawniające warszawski transport.

Tak jak informowaliśmy, w czasie pandemii około 40 proc. warszawiaków zrezygnowało z transportu publicznego. Jest to związane w dużej mierze z tym, że wiele osób przestało dojeżdżać do biur, pracując zdalnie z domów od wielu miesięcy, ale okazuje się, że powód jest jeszcze jeden.

Część mieszkańców stolicy, obawiając się zarażenia wirusem przesiadła się do aut.

Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, zwróciło jakiś czas temu uwagę, że w związku z odejściem od podróży komunikacja zbiorową, w mieście tworzą się znacznie większe korki, co negatywnie wpływa na powietrze i jakość życia warszawiaków.

Warszawa. "Zbiorkom jest OK". Mieszkańcy podpowiadają rozwiązania

- Dlatego rozpoczęliśmy kampanię „Zbiorkom jest OK”. Jej inauguracją była prezentacja raportu o tym samym tytule. Prezentujemy też historie pasażerów, którzy nie zrezygnowali z transportu publicznego w czasie pandemii – tłumaczą inicjatorzy akcji.

Ponadto Miasto Jest Nasze wraz z partnerami zorganizowało również Transport Ideathon, czyli trwający trzy dni konkurs na najlepsze rozwiązania, połączony z debatą i konsultacjami.

Mieszkańcy Warszawy zaproponowali nowe rozwiązania, które mają na celu ulepszenie komunikacji publicznej i poprawę bezpieczeństwa pasażerów. W konkursie wzięło udział sześć drużyn.

Transport zbiorowy jest kluczowy dla zrównoważonego rozwoju miasta. Wspieranie komunikacji publicznej i osób z niej korzystających oraz aktywnej mobilności to kluczowe wyzwania w kontekście obecnego kryzysu klimatycznego. Bardzo cieszymy się, że podczas Ideathonu udało się wypracować tyle ciekawych rozwiązań i mamy nadzieję, że przynajmniej cześć z nich uda się wkrótce wdrożyć w Warszawie – mówi Marta Wójcicka z Miasto Jest Nasze.

Pierwsze miejsce zajął projekt "zLicz się" – kampania społeczna pokazująca pasażerów komunikacji jako bohaterów i ich wpływ na walkę z kryzysem klimatycznym.

Na miejscu drugim uplasował się projekt "Tym lepiej", który pokazuje wykorzystanie technologii do monitoringu poziomu napełnienia pojazdów i przekazywania tych informacji na bieżąco pasażerom.

Najpiękniejsze wodne raje w Warszawie i okolicy. Tam schłodz...

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie