Stołeczny ratusz odmieni w tym roku blisko 100 miejsc, które dotychczas utrudniały poruszanie się po mieście. Jak zaznaczają urzędnicy, likwidacja barier architektonicznych ułatwia dostęp do komunikacji miejskiej, ale również poprawia bezpieczeństwo na warszawskich drogach. Na temat planowanych prac władze miasta zorganizowały we wtorek (12 marca) konferencję prasową.
- Systematycznie usuwamy z ulic architektoniczne przeszkody tak, by wszyscy warszawiacy mogli komfortowo poruszać się po mieście. Obniżone krawężniki przy przejściach dla pieszych czy ostrzegawcze płyty realnie wpływają na poprawę dostępności, ale też i bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami i starszych warszawiaków - powiedział Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Siedem dzielnic wymaga zmian
Projekt usuwania barier powstał kilka lat temu we współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier, stołecznego ratusza, urzędami dzielnic i Zarządem Dróg Miejskich. W tym roku na poprawę funkcjonalności ulic dzielnice wydadzą 1,2 mln zł. W projekcie udział wezmą Rembertów, Śródmieście, Ochota, Ursynów, Wawer, Wesoła i Włochy, które wskazały do likwidacji 63 bariery.
Dzielnica Rembertów zajmie się m.in. ul. Roty, Szewską i Magenta. W Śródmieściu zaplanowana jest przebudowa przejść dla pieszych m.in. przy ul. Foksal, Sowiej i Górskiego. W Wesołej na przemianę czeka ul. Chodkiewicza, przy której znajduje się przedszkole i lodowisko. Mieszkańcy Ursynowa zmiany zobaczą przy ul. Braci Wagów i Kiedacza. Modernizację przejdzie również ul. Pruszkowska i Barska na Ochocie oraz ul. Promienista i Lechicka we Włochach.
Zobacz też:
Wygodniej przy metrze Pole Mokotowskie
Przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Niepodległości i ul. Batorego. Na północnym wlocie teko skrzyżowania pojawi się nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów, a kierowcy zyskają wydzielone fazy do skrętu w lewo z al. Niepodległości w obu kierunkach. Dodatkowo, z myślą o osobach starszych i z niepełnosprawnościami, a także rodzicach z wózkami, wybudowane zostaną naziemne dojścia do przystanków tramwajowych znajdujących się nad stacją metra Pole Mokotowskie. Szacowany koszt prac to blisko 4 mln zł.
Nowy plac Na Rozdrożu
W zeszłym roku warszawiacy przedstawili swoje uwagi na temat projektu nowego pl. Na Rozdrożu. Teraz w planach jest m.in. budowa wind na przystanki autobusowe na Trasie Łazienkowskiej, przebudowa schodów i samych przystanków, a także wytyczenie brakującego przejścia dla pieszych po zachodniej stronie Al. Ujazdowskich, przez wlot ul. Koszykowej. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Zobaczcie też:
Przystanki bez barier
W ostatnich latach do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zostało przystosowanych ok. 250 przystanków Warszawskiego Transportu Publicznego. Dzięki nowym krawężnikom przy przystankach, mieszkańcy mogą bez problemu wsiąść do niskopodłogowego autobusu np. razem z wózkiem. Natomiast w tym roku Zarząd Transportu Miejskiego planuje budowę 17 nowych przystanków oraz remont trzech pętli i ponad 30 przystanków. Kontynuowane będą także prace związane z dostosowaniem stacji I linii metra do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
POLECAMY TEŻ:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?