Akcja promuje ideę Think Blue Volkswagena i podkreśla związany z nią czynnik zabawy i aktywności. Skwer z kwiatami lobelii, w których sadzeniu uczestniczyły niebieskie drużyny Volkswagena oraz mieszkańcy Torunia, to pierwszy element akcji promującej Think Blue – globalną ideę marki, odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi – która akcentuje, że troska o naturę jest wspólną sprawą nas wszystkich. Inicjatywy w ramach Think Blue, podejmowane przez Volkswagena na całym świecie, mają inspirować i motywować do brania odpowiedzialności za przyszłość środowiska, podkreślając, że ekologiczne działania nie wymagają rezygnacji z wygody, a co więcej, mogą dostarczyć wiele radości. Nasiona niezapominajki, rozdawane podczas akcji, mają symbolicznie o tym przypominać i promować ideę myślenia na niebiesko.Kolejnym etapem akcji będzie próba odzyskania dla potrzeb mieszkańców wybranego zaniedbanego miejsca, poprzez odtworzenie zieleni lub stworzenie mebla miejskiego ucieleśniającego ideę Think Blue i skłaniającego do zachowań ekologicznych, nawiązywania relacji społecznych oraz prowokującego do aktywności. Ostateczna forma mebla oraz lokalizacja wyłonione zostaną przez mieszkańców w głosowaniu na fanpage'u VW na portalu Facebook.W ramach idei Think Blue Volkswagen organizuje także konkurs, w którym wyłoniony zostanie najoszczędniej jeżdżący kierowca na świecie. W krajach biorących udział w „Think Blue. World Championship 2013" zostaną przeprowadzone lokalne eliminacje. W Polsce rozpoczną się one w połowie lipca, w ciągu kilku tygodni wyłonionych zostanie 20 najlepszych uczestników, którzy zakwalifikują się do krajowego finału i przejdą specjalne szkolenie. Najlepszy z nich będzie reprezentował Polskę w światowym finale we wrześniu. Atrakcyjna, zachęcająca formuła oraz nauka ekojazdy to szczególne walory rywalizacji w „Think Blue. World Championship 2013".Idea Think Blue kładzie nacisk na proekologiczne zachowania w każdej dziedzinie życia, nie tylko podczas jazdy samochodem. Jednak najcenniejsze w tej koncepcji jest to, że każdy może się w nią zaangażować i razem z nami wnieść swój wkład w dbanie o środowisko i ekologiczne postępowanie. Dołączone do tablic nasiona są takim symbolicznym elementem zachęcającym do rozsiewania idei dalej, bo my jako firma wierzymy, że tylko tak, codziennymi małymi krokami wielu ludzi i ich indywidualnym zaangażowaniem, jesteśmy w stanie wprowadzić realną zmianę. Proste kroki jak to robić podpowiadamy na stronie www.volkswagen.pl/thinkblue– powiedział Mateusz Liśkiewicz, kierownik ds. komunikacji w Volkswagen Group Polska.Volkswagen w swoich samochodach od lat wykorzystuje ekologiczne rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa i emisję CO2. Natomiast w ramach akcji „Think Blue. Factory." w zakładach marki na całym świecie do 2018 roku obniżone zostanie zużycie energii, wody, generowanie odpadów i emisji CO2 z produkcji o 25% na każdy wyprodukowany samochód. Postawiony przez centralę cel mają osiągnąć także polskie fabryki koncernu w Poznaniu i Polkowicach.Sadzenie kwiatów i rewitalizacja przestrzeni miejskiej to początek rozprzestrzeniania idei Think Blue w naszym kraju. Volkswagen zapowiada kolejne inicjatywy zmierzające do promowania postaw proekologicznych i indywidualnego zaangażowania w działania na rzecz środowiska i bardziej „niebieskiego" myślenia.
Kalendarz siewu kwiatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?