Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Zielone światło” dla Południowej Obwodnicy Warszawy. Zbudują S2 z tunelem i nowym mostem na Wiśle

Piotr Wróblewski
„Zielone światło” dla Południowej Obwodnicy Warszawy. Zbudują S2 z tunelem i nowym mostem na Wiśle
„Zielone światło” dla Południowej Obwodnicy Warszawy. Zbudują S2 z tunelem i nowym mostem na Wiśle Polska Press
Sąd nie uznał odwołania dotyczącego Południowej Obwodnicy Warszawy wystosowanego przez niektóre firmy startujące w przetargu. Oznacza to, że GDDKiA może podpisać kontakt z wykonawcami. Budowa zacznie prawdopodobnie się w najbliższych miesiącach.

Sąd Okręgowy w Warszawie odrzucił wnioski firm, które odwoływały się od rozstrzygniętego w maju przetargu na budowę trasy S2 od Puławskiej na Ursynowie do węzła Majdan na Wawrze. Kluczowa dla Warszawy trasa szybkiego wkrótce zacznie być budowana. - W związku z decyzją Sądu, chcielibyśmy jak najszybciej podpisać umowy z wykonawcami poszczególnych odcinków. Mamy nadzieję, że nastąpi to w przyszłym tygodniu - tłumaczy Jan Krynicki z GDDKiA.

Południowa Obwodnica Warszawy (POW), nazwana też drogą S2, to część ekspresowej trasy przez stolicę. Pierwszy etap od węzła Konotopa i autostrady A2 do Puławskiej w okolicach lotniska, został oddany do użytku we wrześniu 2013 roku. Dalsza część z tunelem pod Ursynowem i nowym mostem na Wiśle została podzielona na trzy odcinki.

Odcinek A budowany będzie przez włoskie Astaldi za 1,22 mld zł. Rozpocznie się przy węźle Puławska, tam gdzie kończy się oddana do użytku droga S2 i dalej zostanie poprowadzony tunelem pod Ursynowem. Następnie trasa przebiegać będzie już na powierzchni przez węzeł Przyczółkowa. Tam rozpoczyna się odcinek B, realizowany przez konsorcjum Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. W tym fragmencie wartym 757 mln zł powstanie nowy most na Wiśle. Ostatnia część - C - będzie budowana przez Warbud za 561 mln zł. Trasa miejscami będzie przebiegać estakadą nad rezerwatem przyrody.

Łącznie inwestycja pochłonie 2,5 mld zł i zostanie ukończona za nieco ponad cztery lata. - Cała trasa ekspresowa będzie przejezdna w 2020 roku - dodaje Jan Krynicki z GDDKiA. Nowa droga o długości 18,6 km będzie miała po trzy pasy ruchu w każdą stronę.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto