Źle sypiasz? Te porady raz na zawsze rozwiążą twoje problemy!

red.
https://pixabay.com
Znany trener snu, Nick Littlehales przekonuje - nie odsypiajcie w weekendy, bo grozi wam bezsenność. Ważne jest również, aby dobrze przygotować się do snu i niespiesznie zacząć dzień.

Nick Littlehales w swojej książce „Śpij dobrze" podkreśla, że niedosypianie w ciągu tygodnia i zaleganie w łóżku w weekendy nie jest dobrym pomysłem. Jego zdaniem nie liczy się liczba przespanych godzin, a liczba cykli snu.

Ekspert radzi, aby skupić się na jakości, a nie ilości snu. Przeciętnie potrzebujemy ok. 7, 5 godz. czyli 5 cykli. Chodzi wo to, aby zaplanować pobudkę o stałej porze, również w weekendy. Po pewnym czasie budzik okaże się nam zbędny. Nasz organizm sam będzie wiedział, o której się przebudzić.

Jeśli obudzimy się i nie będziemy mogli zasnąć dobrze jest porobić coś przez 15-20 minut. Littlehales poleca np. czytanie czy niewielkie porządki.

Ważne jest wygodne łóżko i odpowiedni materac. Kołdra powinna być lekka, a poduszka niska. W sypialni nie powinno być telewizora ani komputera. Nic nie powinno nas bowiem rozpraszać. Odpowiednia temp. w pomieszczeniu to około 16-19 st. C.

Autor książki podkreśla też, aby tuż po przebudzeniu i przed snem poświęcić 90 minut na dojście do siebie. Rano sprawdzi się pożywne śniadanie oraz ruch na świeżym powietrzu. Przed snem dobrze jest poświęcić się małym rytuałom (spożycie lekkie posiłku, zmywanie naczyń). Niewskazana jest ani przesadnie gorąca ani przesadnie zimna kąpiel ani siedzenie przed ekranem komputera/ telewizora.

Dlaczego Marcin Prokop odszedł z TVN?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zmęczona

pitu pitu a ja wciąż nie śpię

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3