Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiana organizacji ruchu na Moście Północnym? W godzinach szczytu zjazdy są nieprzejezdne. Wszystko przez Galerię Północną i tramwaje?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
UM Warszawa
Będzie zmiana organizacji ruchu na Moście Północnym? Z takim apelem wyszedł radny Wiktor Klimiuk diagnozując, że korki w godzinach szczytu generowane są przy zjeździe na ulicę Myśliborską. Znamy propozycje zmiany i odpowiedź miasta.

Przede wszystkim chodzi o godziny szczytu i fakt, że dwa pasy umożliwiają zjazd w lewo natomiast ostatni, trzeci, ruch w prawo, od zjazdu z Mostu Północnego. Powoduje to ogromne korki na trzecim pasie, który grupuje pojazdy jadące prosto i w prawo.

Proponowanym rozwiązaniem byłoby umożliwienie jazdy prosto ze środkowego pasa (tak aby była możliwa jazda zarówno w lewo jak i prosto), na prawym pasie pozostawiając możliwość jazdy jedynie w prawo. Zwracam się z zatem z pytaniem, czy jest możliwa taka zmiana organizacji ruchu oraz czy miasto analizowało zmianę natężenia ruchu w związku z ruchem w kierunku Galerii Północnej – pyta w swojej interpelacji Wiktor Klimiuk.

Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski, rozwiewa jednak wątpliwości, stwierdzając, że chociaż proponowana zmiana jest możliwa to nie przyniesie efektów, których spodziewa się radny. Dlaczego?

Pasy ruchu na przedmiotowym wlocie skrzyżowania sterowane są oddzielnymi grupami sygnalizacyjnymi o różnym czasie wyświetlania sygnału zielonego. Wysoka częstotliwość kursowania linii tramwajowych przez skrzyżowanie wpływa na ograniczenie dostępnego czasu dla wyświetlania sygnału zielonego na przedmiotowym wlocie skrzyżowania. Zwiększenie natężenia ruchu na środkowym pasie o 30%, tj. o pojazdy poruszające się na wprost, przy braku możliwości wydłużenia sygnału zielonego oraz faktem, iż już w stanie istniejącym obserwowane jest przeciążenie tego pasa w godzinach popołudniowych przyczyni się do wydłużenia kolejki pojazdów i skutecznego ograniczenia możliwości dojazdu do wydzielonego pasa do skrętu w prawo – czytamy w odpowiedzi na interpelacje.

Zapowiedział jednocześnie, że poleci spółce Tramwaje Warszawskie przegląd poprawności realizacji priorytetu tramwajowego, żeby nie wpływał negatywnie na innych uczestników ruchu. Podsumowując całą propozycje Michał Olszewski stwierdził, że wprowadzenie przedmiotowej zmiany mogłoby mieć korzystny wpływ na warunki ruchu w okresie przejściowym, w którym natężenie ruchu narasta do poziomu występującego w trakcie godzin szczytu.

W godzinach szczytu korzyści nie byłyby jednak odczuwalne. Jednak w trakcie samego szczytu komunikacyjnego ze względu na przeciążenie relacji skrętu w lewo i tworzenie się kolejki pojazdów, dojazd do pasa do skrętu w prawo pozostałby ograniczony. W rezultacie korzyść z wprowadzenia zmiany pozostałaby pozorną, a warunki ruchu dla relacji w lewo uległyby pogorszeniu.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto