Jak poinformował portal wnp.pl, Centralny Port Komunikacyjny będzie musiał mieć zmienioną funkcję. Michał Czarnik, dyrektor wykonawczy w CPK, podczas rozmowy z wnp.pl na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach przyznał, że ''model biznesowy lotniska będzie zupełnie inny''. Super-lotnisko, które ma przejąć ruch międzynarodowy i zostać połączone z Warszawą nowoczesną i szybką koleją, położy większy nacisk na cargo.
Chciałbym podkreślić, że to będzie zmiana znaczna. Obserwując obecne trendy rynkowe, a także opierając się na opracowanych przez IATA [Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych - przyp. red.] dla nas prognoz, widać, że wzrost cargo będzie bardzo istotny. Jeszcze nie mogę mówić o konkretnych cyfrach, bo prognozy nie są ostatecznie odebrane, ale wzrost lotniczego cargo jest na tyle duży, że model biznesowy lotniska będzie zupełnie inny - duża część przychodów będzie pochodziła właśnie z ruchu cargo - powiedział Czarnik.
I dodał: Tak duże, zakładane wzrosty powodują, że mocno zastanawiamy się nad rozmiarem tej infrastruktury. Na pewno będzie to dedykowany terminal cargo w ramach Airport City i budynków, które służyć będą do obsługi lotniska. Jego rozmiar i kształt zostanie w ramach pracy masterplanera bardziej sprecyzowany. Niewątpliwie będą to dużo większe obiekty niż obecnie istniejące na polskich lotniskach.
Zobaczcie też: Ryanair na wojnie z CPK. O’Leary: „Lotnisko Bitcoin za 30 miliardów”. CPK: „Plan budowy nie jest szalony. Wręcz przeciwnie”
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?