Jedną z propozycji jest zwiększenie ruchu jednokierunkowego Grafika wskazuje, że obecnie ulicami z takim ruchem jest Racławicka od Puławskiej do Bałuckiego (zaznaczonej na czerwono) oraz Ursynowska od Kazimierzowskiej do Puławskiej. Po zmianach nastąpiło by przedłużenie ruchu w jednym kierunku na Racławickiej właśnie do Kazimierzowskiej. Do tego zakaz skrętu w lewo z Ursynowskiej w Bałuckiego i odwrócenie tam ruchu.
To oznacza jednokierunkową ulicę Bałuckiego od Racławickiej do Ursynowskiej w jej stronę. Co dadzą te zmiany?
Jeśli zmienimy kierunek ruchu (…) sprawimy, że pozbędziemy się samochodów jeżdżących tranzytem. Po takiej zmianie na ul. Bałuckiego nadal będzie można zatrzymywać się samochodami tak, jak dziś. Do tego będzie możliwość jazdy rowerami w obu kierunkach – czytamy na strefamieszkancow.pl. Dalej możemy przeczytać, że jednokierunkowa Racławicka ma zablokować przeniesienie tranzytu tam. Taki zabieg pozwoli też na utworzenie pasa postojowego dla samochodów po północnej stronie [Racławickiej – przyp. red.] – dzięki temu powstanie miejsce dla ok. 25 samochodów. Dwa miejsca proponujemy wyznaczyć, jako miejsca do tymczasowego postoju pod szkołą, na wysadzanie dzieci (strefa kiss&ride). Chodzi o Szkołę Podstawową nr 157 przy Kazimierzowskiej 16/20. Rozważany jest także kontra pas dla rowerów i pas na Ursynowskiej.
Czy mieszkańcy popierają te zmiany?
Opinie na ten temat można wyrazić na stronie strefamieszkancow.pl. Dodatkowo ankiety będzie można wypełnić 12 czerwca w Parku Dreszera między 11:00 a 14:00 oraz 14 czerwca przy gruszy Ciechanowskiego (róg Racławickiej i Bałuckiego) od 16:00 do 19:00. Przypomnijmy, że kilka lat temu gdy wprowadzono zmiany na Górnym Mokotowie na Dąbrowskiego od Alei Niepodległości do Łowickiej mieszkańcy protestowali. Nie spodobało się wprowadzenie kontra pasu dla rowerów na bardzo wąskiej ulicy, ale projekt zrealizowano na podstawie wygranej w Budżecie Partycypacyjnym.
Co z Puławską?
Wielu osobom nie podoba się też pomysł zwężenia Puławskiej od Dolnej do Placu Unii Lubelskiej. Kierowcy argumentują, że prawy pas często rano blokowany jest przez samochody zaopatrzenia i podobnie będzie na zwężonej ulicy co doprowadzi do jej kompletnego paraliżu. Wskazują, że alternatywy nie ma, bo Aleja Niepodległości rano w stronę centrum także jest zakorkowana.
W czwartek 10 czerwca protest w tej sprawie zorganizowała organizacja Stop Korkom. Zapytaliśmy o to radnych i dowiedzieliśmy się, że na żadnej komisji dotyczącej komunikacji ten projekt nie był konsultowany. Radni dowiedzieli się o tym z mediów - poinformował Karol Wiśniewski członek inicjatywy.
Problem z Puławską jest spory. Miejsc do parkowania brakuje, z tego powodu zablokowane są chodniki, które momentami dla pieszych mają mniej niż metr. Część mieszkańców chce zmian i przywrócenia swobody na chodnik, niektórym nie przeszkadza zwężenie, ale inni apelują o rozwiązanie nie godzące w Puławską. Co to miałoby oznaczać? Słupki na chodniku blokujące parkowanie, ale do tego potrzebne byłoby inne miejsce do parkowania dla mieszkańców. Mało prawdopodobne wydaje się, żeby miasto wybudowało w tym rejonie duży piętrowy lub podziemny parking z przeznaczeniem dla mieszkańców, ale być może to rozwiązałoby problem Puławskiej.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?