Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmienili tunel metra w wiadukt. Zakończył się najtrudniejszy etap budowy Południowej Obwodnicy Warszawy [ZDJĘCIA]

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Czytaj też: Metro w Warszawie. Powstaje koncepcja kolejnych linii. Trasa trzeciej nitki już w tym roku. Budowa "na zakładkę" od 2023
Czytaj też: Metro w Warszawie. Powstaje koncepcja kolejnych linii. Trasa trzeciej nitki już w tym roku. Budowa "na zakładkę" od 2023 GDDKiA
Właśnie zakończono jeden z najtrudniejszych etapów budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. U zbiegu al. KEN i ul. Płaskowickiej robotnicy zamienili tunel pierwszej linii metra w wiadukt, pod którym przebiegać będzie trasa S2. Prace pod tunelem metra były prowadzone bez zatrzymywania ruchu pociągów. Szczegóły w artykule poniżej.

Górą jeżdżą pociągi, a dołem pojadą samochody. Włoska firma Astaldi, która jest odpowiedzialna za budowę tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy, właśnie zakończyła jeden z najtrudniejszych etapów jej powstawania, czyli poprowadzenie fragmentu POW pod tunelem metra bez ingerencji w ruch pociągów. Tym samym zmieniono tunel metra w tymczasowy wiadukt.

Zobaczcie postępy prac na budowie:

Czytaj też: Metro w Warszawie. Powstaje koncepcja kolejnych linii. Trasa trzeciej nitki już w tym roku. Budowa "na zakładkę" od 2023

Zmienili tunel metra w wiadukt. Zakończył się najtrudniejszy...

Metro „wisi” w powietrzu

Tunel przechodzi pod I linią metra, a prace przy jego budowie były prowadzone podczas normalnego funkcjonowania kolei podziemnej. Konstrukcję tunelu metra dodatkowo wzmocniono, a obecnie „wisi” on w powietrzu. Spod tunelu wybrano ziemię, a dwie jezdnie o szerokości ok. 14,5 metra (po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości ok. 3,75 metra) będą biegły kilka metrów poniżej. To w sumie prawie 20 m poniżej obecnej powierzchni gruntu.

Południowa Obwodnica Warszawy

Trasa gotowa w 2020 roku

Cała Południowa Obwodnica Warszawy to 18,5 km drogi - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Roboty przy tym fragmencie, po zakończeniu fazy projektowej, ruszyły w 2017 roku. Według planów termin zakończenia inwestycji to 2020 rok (III kwartał).

Przypominamy, że w ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

  • drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
  • estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
  • węzłów: „Ursynów Zachodni”, „Ursynów Wschodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”
  • urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto