Trzy tarcze, każda o średnicy ponad 6 metrów i długości blisko 120 metrów dotrą do Warszawy już na początku przyszłego roku. Koszt jednej? 13 mln. euro. To właśnie one odpowiadać będą za drążenie tuneli centralnego odcinka II lini metra.
Pierwsza z tarcz TBM (Tunnel Boring Machine), rozpocznie drążenie prawego tunelu od Ronda Daszyńskiego w stronę Powiśla. Miesiąc później dołączy do niej tarcza TBM2, która będzie drążyć równoległy tunel - nie mogą one jednak pracować równocześnie obok siebie ze względów bezpieczeństwa.
TBM 3 wydrąży oba tunele po prawej stronie Wisły, od Powiśla do Dworca Wileńskiego. Maszyny będą posuwały się średnio 10 metrów dziennie, równocześnie zabezpieczając tunel betonową obudową. Cały proces technologiczny jest skomplikowany i bardzo interesujący, dlatego urzędnicy przygotowali specjalną animację, która zdradza tajemnice budowy centralnego odcinka II linii metra.
Film oraz więcej szczegółowych informacji można znaleźć tutaj.
Zobacz również:
II linia metra: w ciągu dwóch tygodni Wola wyda pozwolenie na budowę
Wykonawca II linii metra "wchodzi" na Powiśle
Wznowiono prace na budowie II linii metra
Wywrotka dźwigu na placu budowy II linii metra
Sprawdź jak przeżyć budowę II linii metra
Czujniki będą monitorować prace przy II linii metra
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?