- Syrena jest jedyną w pełni polską konstrukcją samochodu. Chcielibyśmy, by nowa Syrena powstała w Polsce i była wzorem jej poprzedniczki, możliwie w jak największym stopniu polskim samochodem. Jesteśmy przekonani o wielkim potencjale marki Syrena także na skalę międzynarodową. Syrena jest obecna nie tylko w naszej historii i legendach, ale ma swoje miejsce praktycznie w każdej kulturze - mówią pomysłodawcy nowego samochodu.
Modele Nowej Syrenki:
Nowa Syrena ma występować w trzech modelach: AK Syrena Meluzyna, AK Syrena Kabri i AK Syrena Ligea.
Ak Syrena Meluzyna będzie autem z przednim napędem i z silnikiem czterocylindrowym o pojemnośsci 2L. Jednostka napędowa będzie ułożona poprzecznie z przodu a wyposażenie auta - wysokiego komfortu.
AK Syrena Meluzyna L będzie podstawowym modelem w tzw. wersji budżetowej. Wyposażona będzie w 3- lub 4-cylindrowy silniki o pojemności do 1,5 litra, umieszczony z przodu. Ten model to także napęd na przednie koła i skrzynia manualna.
AK Syrena Meluzyna S to sportowy model auta z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności ok. 2,5-3 litrów. Silnik umieszczony z przodu, skrzynia manualna lub automatyczna i napęd na cztery koła.
AK Syrena Meluzyna Turbo to 4-cylindrowy silnik o pojemności ok. 3 litrów z turbodoładowaniem, umieszczony z przodu. Ten samochód będzie także posiadał napęd na cztery koła oraz manualną lub automatyczną skrzynię biegów.
Syrenka w wersji kabrioletu to model, który będzie wyposażony w twardy dach, który może być zainstalowany na porę zimową, także z możliwością montażu na dachu stelaża na deskę snowboardową lub narty .Nowa AK Syrena Meluzyna Kabri prezentuje również powrót do klasycznych “Luksusowych Drzwi”, w które były wyposażone wszystkie modele Syreny z lat od 1955 do 1972. Drzwi mają zawiasy z tyłu, umożliwiając tym samym otwieranie ich do przodu. Ten rodzaj konfiguracji drzwi jest zarezerwowany dziś tylko dla najbardziej ekskluzywnych aut na całym świecie.
AK Syrena Ligea jest pierwszą Syreną, która zrywa z tradycją silnika montowanego z przodu i posiada silnik w środkowej części podwozia. Podczas gdy pierwsza wersja nowego sportowego samochodu Syrena będzie miała silnik benzynowy montowany poprzecznie, podwozie Ligea zostało zaprojektowane od samego początku tak, aby pomieścić różne zespoły napędowe, w tym napęd hybrydowy, napęd w całości elektryczny, napęd elektryczny odrzutowy. Oprócz funkcji samochodu sportowego, AK Syrena Ligea ma służyć jako platforma do eksperymentów naukowych i rozwoju innowacyjnych technologii, które pojawią się w przyszłych samochodach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie