- Montowanie tarczy rozpoczęło się rano. Prace polegają na zmontowanie urządzenia tarczy wiercącej otwór do głównego elementu maszyny - komentuje Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP Metro.
Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy metra
W nocy tarcza TBM została przewieziona przez ulice Warszawy. Przez ponad godzinę konwój błądził jednak po stolicy, bo kierowcy pomylili trasę.
- Do wtorku zakończymy montowanie wszystkich elementów i turbina będzie gotowa do pracy - zapowiada Witczyński. - W ziemi zostanie umieszczona jednak dopiero na przełomie roku. Teraz trwają wykopy - dodaje.
Pierwsza tarcza montowana właśnie na rondzie Daszyńskiego rozpocznie drążenie prawego tunelu od ronda w stronę Powiśla. Później dołączy do niej tarcza TBM2, która będzie drążyć równoległy tunel. Ze względów bezpieczeństwa obydwie tarcze nie będą pracować obok siebie. TBM 3 wydrąży oba tunele po prawej stronie Wisły, od Powiśla do Dworca Wileńskiego.
Tarcze TBM mają 6.270 mm średnicy i długość całkowitą 97 metrów. Każda z tych potężnych maszyn waży ponad 615 ton i potrzebuje do pracy aż 1 200 kW. Tarcze będą drążyć tunel z prędkością 10 metrów dziennie, przepychając grunt z siłą 45.000kN.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?