Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zwrot biletów Kolei Mazowieckich. Także przez internet. Szczególne zasady u kolejnego przewoźnika

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Joanna Zakrzewska / Polska Press
W stołecznej komunikacji miejskiej teraz także Koleje Mazowieckie umożliwiają zwrot biletów długookresowych. "W związku z zagrożeniem epidemicznym wprowadzamy do odwołania szczególne zasady zwrotu należności" - poinformowała spółka w komunikacie.

Koleje Mazowieckie wprowadziły nowe zasady dla podróżnych, którzy kupili bilety długookresowe, a z powodu zagrożenia epidemiologicznego nie mogą z nich skorzystać. Dotyczy to zarówno biletów papierowych, jak i tych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej.

- Zwroty należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety okresowe ważne na pociągi KM dotyczą następujących przypadków: przy braku potwierdzenia sprzedaży za bilety opłacone kartą płatniczą, w przypadku wniosków przesłanych przez podróżnych elektronicznie oraz w przypadku wniosków dotyczących zwrotów biletów okresowych zakodowanych na Karcie Mazowieckiej. Zasady zostają wprowadzone do odwołania – poinformowała Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

Nie przegapcie

W przypadku braku potwierdzenia sprzedaży przewoźnik wymaga dołączenia wyciągu bankowego z informacją o zakupie, na którym widnieje numer karty płatniczej. Osoby, które chcą otrzymać zwrot, a złożą o to wniosek online, muszą załączyć skan biletu. W przypadku biletu papierowego przed wysłaniem kopii trzeba własnoręcznie, w sposób trwały, przekreślić (po przekątnych) pierwszą stronę biletu, a także wykreślić numer dokumentu i dopisanie adnotacji "Zwrot". Przy biletach elektronicznych trzeba podać numer Karty Mazowieckiej.

Wnioski można składać w kasach lub mailowo - pod adresem [email protected].

Podobny system wprowadził również Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Tam jednak sprawa jest nieco prostsza, ponieważ wystarczy wejść na stronę zawieswkm.wtp.waw.pl, podać numer karty, na której zakodowany jest bilet. Można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku.

Biletów w ten sposób nie możemy zwrócić, a zawiesić. Dotyczy to biletów 30- i 90-dniowych, ważnych w dowolnej strefie biletowej, także Biletów Metropolitalnych. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez internet.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto