Aerial joga. Tak warszawiacy odpoczywają od stresów pracy w korporacji [ZDJĘCIA, WIDEO]

Aerial joga, nazywana treningiem w powietrzu lub jogą z chustą/hamakiem, to możliwość uzyskania świadomego panowania nad swoim ciałem w nieco innej formie. Dzięki grawitacji, wszystkie ćwiczenia wykonuje się z niezwykłą łatwością i lekkością, o czym przekonaliśmy się na własnej skórze. O jodze w powietrzu nie tylko rozmawiamy, ale też praktykujemy, z Martyną Czyżewską - instruktorką jogi - która stworzyła oazę w centrum biznesowego Mokotowa i dzieli się swoim uwielbieniem do ćwiczeń na hamaku. Szczegóły i wideo w artykule poniżej.

Aerial joga łączy pozycje z klasycznej jogi, tzw. asany z elementami akrobatyki i sztuki cyrkowej. Polega na wykonywaniu ćwiczeń z użyciem chusty/hamaka – wiszącego materiału, który służy do wsparcia masy ciała. Hamak nie ma nic wspólnego z tym, który znamy z wakacji w egzotycznych krajach. Joga w powietrzu wymaga użycia bardzo szerokiego kawałka elastycznego materiału, który można zwinąć w wąski pasek albo rozłożyć. Materiał pomaga w rozluźnieniu, ułatwia wykonywanie ćwiczeń, pozwala na głębsze rozciąganie i jest podporą do pozycji odwróconych. Podwieszenie ciała kilka centymetrów nad ziemią uwalnia napięcie z mięśni.

Aerial joga lepsza od klasycznej jogi?

Hamak jest pomocą, która momentami ułatwia, momentami urozmaica ćwiczenia. Wisząc nie da się oszukiwać i trudniej jest wykonać jakąś pozycję nieprawidłowo. Dodatkowo chusta ułatwia rozciąganie, odciąża kręgosłup i bardzo relaksuje.
- Praktykowanie aerial jogi, dzięki ćwiczeniom do góry nogami, poprawia ukrwienie i dotlenienie mózgu, co dobrze wpływa na koncentrację. Uprawianie jogi w powietrzu oddziałuje także na psychikę ćwiczącego, wykonywanie ćwiczeń w podwieszeniu bardzo relaksuje umysł, a dodanie elementu dziecięcej zabawy do praktyki, przynosi wiele radości - mówi Martyna Czyżewska, instruktorka jogi i właścicielka studia N.A.Y.S.

Są różne metody praktyki aerial jogi. - W naszym klubie praktykujemy Unnata aerial jogę, czyli klasyczną jogę z wykorzystaniem hamaka jako kolejnej pomocy. To metoda stworzona przez Michelle Dortignac, która w 2006 roku w Nowym Jorku po raz pierwszy rozpoczęła praktykowanie jogi z użyciem hamaka - dodaje. – W Unnata aerial jodze hamak traktuje się jako kontynuację, tego co robił w XX wieku mistrz Iyengar, wprowadzając pomoce do jogi - paski, klocki itp., by przybliżyć jogę człowiekowi z zachodu. Współcześni uczniowie, którzy praktykują metodę Iyengara, korzystają z pasów czy lin po to, żeby odciążyć kręgosłup czy wtedy, kiedy mają problem z odcinkiem szyjnym, nie mogą stawać na głowie a chcą wykonywać pozycje odwrócone. Z takich samych założeń podstawowych wywodzi się Unnata aerial joga, rozwijając dalej zastosowanie chusty, do rozciągania, wzmacniania, czy relaksacji i medytacji w miękkim hamaku. - wyjaśnia Martyna.

Ważne jest, żeby oswoić się z chustą i wyzbyć się lęku przed przeniesieniem ciężaru całego ciała na hamak. W momencie, kiedy zaufamy samym sobie i polubimy się z hamakiem, zaczyna się prawdziwa zabawa. Chusta pomaga się otworzyć i poczuć specyficzną lekkość ciała i umysłu.

Studio N.A.Y.S., czyli relaks w samym centrum biznesowego Mokotowa

W celu przekonania się, czym jest aerial joga, odwiedziliśmy studio N.A.Y.S. - Not Another Yoga Studio - znajdujące się w centrum pośpiesznego i zestresowanego biznesu w Mordorze. Jednak mimo korporacji znajdujących się wokół, na miejscu można się zrelaksować i z dużą przyjemnością oddać się praktyce. N.A.Y.S. to dwie piękne sale do ćwiczeń oraz kameralna, pełna roślin recepcja, gdzie osoby czekające na zajęcia mają dostęp do biblioteczki i relaksacyjnych kolorowanek.

Studio zostało stworzone z myślą o środowisku. Podłoga w większości wykonana jest z bambusa, maty posiadają certyfikat OEKO TEX, co oznacza, że przy ich produkcji nie zanieczyszczono środowiska, a świece palące się w studio właściciele robią sami z wosku sojowego i olejków eterycznych.

N.A.Y.S. oferuje szeroki wybór zajęć. To, co najlepsze z całego świata jogi jest dodatkowo uzupełnione o wzmacniający pilates, oldschoolowy callanetics czy wprawiający w doskonały humor fitness w hamaku.

Przeciwwskazania do ćwiczenia aerial jogi

Mimo że praktykowanie jogi w powietrzu jest bardzo korzystne i bezpieczne, to z uwagi na dużą liczbę asan wykonywanych do góry nogami, aerial joga nie może być trenowana przez wszystkich. Zrezygnować z ćwiczeń powinny osoby borykające się z chorobami serca, jaskrą, osteoporozą, zapaleniem zatok przynosowych oraz nadciśnieniem tętniczym. Kobiety w ciąży lub w trakcie menstruacji również powinny sobie odpuścić korzystanie z hamaków.

Uprawianie jogi w powietrzu wymaga sporego wysiłku, ale daje przy tym ogromną porcję pozytywnej energii. Odrywając się od ziemi przy wykonywaniu asan, z łatwością można oderwać się od codziennych problemów i ćwicząc ciało, jednocześnie oczyścić umysł.

Wideo

Ewelina Żółkowska

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3