Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro Warszawskie rozmawia z dostawcami nowego taboru ws. szybszego zużycia torów i kół

dd
Przedstawiciele warszawskiego metra rozmawiają z dostawcami pociągów Inspiro, których użytkowanie doprowadza do szybszego zużywania się zarówno infrastruktury na I i II linii, jak i kół pociągów. Zdaniem metra użytkowanie nowego taboru doprowadziło nawet do trzykrotnego zmniejszenia żywotności infrastruktury.
Przedstawiciele warszawskiego metra rozmawiają z dostawcami pociągów Inspiro, których użytkowanie doprowadza do szybszego zużywania się zarówno infrastruktury na I i II linii, jak i kół pociągów. Zdaniem metra użytkowanie nowego taboru doprowadziło nawet do trzykrotnego zmniejszenia żywotności infrastruktury. PIOTR SMOLINSKI
Przedstawiciele warszawskiego metra rozmawiają z dostawcami pociągów Inspiro, których użytkowanie doprowadza do szybszego zużywania się zarówno infrastruktury na I i II linii, jak i kół pociągów. Zdaniem metra użytkowanie nowego taboru doprowadziło nawet do trzykrotnego zmniejszenia żywotności infrastruktury.

Metro Warszawskie rozmawia z dostawcami nowego taboru ws. szybszego zużycia torów i kół

- Zauważyliśmy nadmierne zużycie kół i infrastruktury. W tej chwili prowadzimy rozmowy z wykonawcą taboru, żeby znaleźć rozwiązanie problemu, który w naszym przekonaniu nie wpływa na bezpieczeństwo przewozu pasażerów, ale skraca żywotność infrastruktury metra - powiedziała w rozmowie z naszemiasto.pl rzecznik stołecznego metra, Anna Bartoń. Wprowadzenie nowego modelu pociągów mogło skrócić żywotność niektórych odcinków nawet o 1/3.

Żywotność taboru, liczącego 35 pociągów wartych ok 1 mld zł, obliczono na ok. 30 lat. Koła pojazdów miały wytrzymać osiem lat, jednak zużywają się zbyt szybko, przez co w ośmiu pociągach była już konieczna wymiana. Producent, konsorcjum Siemens i Newag, zaprzeczało, że szybsze zużycie jest wynikiem wady fabrycznej. Wymianę, wynoszącą 6 mln zł, pokryto z z zabezpieczenia gwarancyjnego. Doprowadziło to do sporu sądowego metra z producentem.

Zdaniem Metra zawieszenie w nowych taborze jest wadliwe. Trwające rozmowy mają służyć rozwiązaniu problemu i załatwienie wymiany zawieszenia i kół. - Dążymy do tego, żeby zużywanie się kół i torowiska utrzymać na takim poziomie, jak było to do tej pory - skomentowała rzeczniczka metra.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]



od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto