Metro Warszawskie rozmawia z dostawcami nowego taboru ws. szybszego zużycia torów i kół
- Zauważyliśmy nadmierne zużycie kół i infrastruktury. W tej chwili prowadzimy rozmowy z wykonawcą taboru, żeby znaleźć rozwiązanie problemu, który w naszym przekonaniu nie wpływa na bezpieczeństwo przewozu pasażerów, ale skraca żywotność infrastruktury metra - powiedziała w rozmowie z naszemiasto.pl rzecznik stołecznego metra, Anna Bartoń. Wprowadzenie nowego modelu pociągów mogło skrócić żywotność niektórych odcinków nawet o 1/3.
Żywotność taboru, liczącego 35 pociągów wartych ok 1 mld zł, obliczono na ok. 30 lat. Koła pojazdów miały wytrzymać osiem lat, jednak zużywają się zbyt szybko, przez co w ośmiu pociągach była już konieczna wymiana. Producent, konsorcjum Siemens i Newag, zaprzeczało, że szybsze zużycie jest wynikiem wady fabrycznej. Wymianę, wynoszącą 6 mln zł, pokryto z z zabezpieczenia gwarancyjnego. Doprowadziło to do sporu sądowego metra z producentem.
Zdaniem Metra zawieszenie w nowych taborze jest wadliwe. Trwające rozmowy mają służyć rozwiązaniu problemu i załatwienie wymiany zawieszenia i kół. - Dążymy do tego, żeby zużywanie się kół i torowiska utrzymać na takim poziomie, jak było to do tej pory - skomentowała rzeczniczka metra.
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?