Miasto planuje przebudowę i poszerzenie ulicy Prostej

Kacper Van WallendaelZaktualizowano 
Ul. Prosta ma zostać przebudowana na odcinku od Ronda Daszyńskiego do Ronda ONZ. Inwestycja powinna zakończyć się w drugiej połowie 2014 roku. materiały ZMID
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na przebudowę ulicy prostej na odcinku od Ronda Daszyńskiego do Ronda ONZ. Czas składania ofert mija 28 sierpnia.

Dziś ul. Prosta kojarzy się przede wszystkim z placem budowy II linii metra. Przed rozpoczęciem prac budowlanych ulica miała na tym odcinku jedną jezdnię i po jednym pasie ruchu w każdą ze stron. - To było jedyne "wąskie gardło" w tym ciągu komunikacyjnym, wiecznie zakorkowane - mówi Agata Choińska, rzecznik prasowy ZMID. - Jesteśmy przekonani, że dobre połączenie drogowe między ul. Towarową a al. Jana Pawła II jest konieczne.

Planowana przebudowa ma na celu przede wszystkim poszerzenie odcinka ulicy o długości 770 m do układu dwujezdniowego, z dwoma pasami w każdym kierunku i dodatkowymi pasami w okolicach skrzyżowań. Pomysł przewiduje również remont wlotów ulic Żelaznej, Pańskiej i Twardej, jak również budowę parkingów na potrzeby samochodów osobowych przy ul. Pańskiej.

Tory tramwajowe zajmą po przebudowie pas między jezdniami. - Nawierzchnia torowiska zostanie wykonana w takiej technologii, by mógł się po niej odbywać zarówno ruch tramwajowy, jak i autobusowy, jeśli okaże się to potrzebne - wyjaśnia Choińska.

Czytaj również: Mapa inwestycji - Warszawa w latach 2007-2012. Zobacz, co się zmieniło

Rozbudowa zakłada też stworzenie dróg dla rowerów oraz ciągów pieszo-rowerowych. W ścisłym związku z przebudową ulicy pozostaje kilka innych inwestycji realizowanych w okolicy, m. in. remont tras kablowych w ramach infrastruktury tramwajowej, instalacji wodociągowych i gazociągowych. Zmiany te mają również jak najlepiej służyć realizowanym w okolicy ul. Prostej przedsięwzięciom deweloperskim.

- Zarówno przebudowa ul. Prostej, jak i budowa II linii metra, są częścią długofalowej strategii, opartej na prognozie natężenia ruchu - dodaje rzecznik. - Mamy nadzieję, że jak najwięcej osób wybierze metro, ale płynny ruch samochodowy jest bardzo ważny dla centrum miasta. Nic nie jest tak uciążliwe jak zakorkowane ulice.

ZMID przewiduje, że budowa będzie kosztowała ok. 200 mln złotych, jednak znaczna część tej kwoty - ok. 100 mln - zostanie pochłonięta przez koszt wykupu gruntów. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2014 roku.

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

2013.07.24 23:56:53

dobrze, że w końcu coś planują. bo już myślałem, że zbudują to metro a poza tym wszystko zostanie po staremu. tam w okolicy trzeba coś zrobić. poszerzenie prostej to już coś. dobrze też, że będzie tam pas zieleni na środku, może w końcu będzie tam, że tak powiem "ładnie". zwłaszcza, że na ONZ się sporo buduje. na zdjęciach widać rondo1, a zaraz obok nie będzie tego Ilmetu tylko nowy wieżowiec. architektonicznie naprawdę niezły. więc niech się tam zmienia, popieram

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3