Policjanci zatrzymali czterech mężczyzn, którzy pracowali w jednym z biur call center na popularnym "Mordorze" na Mokotowie. Byli już pracownicy firmy telekomunikacyjnej wykradli i sprzedali 700 tys. danych informatycznych i osobowych.

O możliwości popełnienia przestępstwa zawiadomił sam operator telekomunikacyjny, który przekazał Policji wyniki zaawansowanych analiz, które umożliwiły precyzyjną rekonstrukcję działań przestępczych oraz identyfikację ich sprawców - informuje Komedna Główna Policji. Nad sprawą pracowali specjaliści z Biura do Walki z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz policjanci Komendy Rejonowej Policji Warszawa II.

Zobacz też: Mordor na Domaniewskiej. Zobacz, jak wyglądał dawniej

Postępowanie dotyczyło nieuprawnionego dostępu do bazy danych operatora telekomunikacyjnego oraz bezprawnego przetwarzania informacji pochodzących z tej bazy przez firmę marketingową. Jak się okazało, firma marketingowa wykonywała prace na zlecenie operatora konkurencyjnego. Pozyskane informacje zawierające dane abonentów podejrzani przekazywali temu operatorowi, za co otrzymywali systematyczne wynagrodzenie księgowane jako zapłatę za działalność reklamową.

Zobacz też: W Warszawie nie ma już bezrobotnych? Czeka praca nawet za 10 tys. zł

Na podstawie postanowień wydanych przez prokuraturę przeprowadzono szereg przeszukań na terenie województwa podkarpackiego i dolnośląskiego. Dokonano przeszukań zarówno mieszkań prywatnych jaki i firm, w tym działających jako call center. W wyniku tych działań policjanci zatrzymali 4 osoby - mężczyzn w wieku od 33 do 34 lat, którzy zorganizowali opisany proceder. Zatrzymano także właściciela call center oraz osobę, która stworzyła specjalne oprogramowanie wykorzystane w tym procederze.

Policyjni eksperci ustalili hasła do serwerów, na których przestępcy przechowywali skradzione dane. Dane zostały zabezpieczone, podobnie jak wykorzystane oprogramowanie oraz urządzenia służące do nawiązywania połączeń z internetem oraz dokumentacja księgowa. Sprawcom przedstawiono grozi im do trzech lat więzienia.


Zobaczcie też: Tajemniczy tunel metra. Wrota podziemnego miasta. Sprawdzamy, dokąd prowadzi teraz

Wiadomości Warszawa, Wydarzenia Warszawa

Komentarze (7)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Master_Bary98 (gość)

Play ma call center tylko w Olsztynie, Gdańsku i chyba Poznaniu. Nie dzwonią z Warszawy.

laf (gość) (mmmm)

pomiatanie haha klika lak w corpo i masz ok 5 tys na lape......porownaj sobie z bidakami w urzedach sanepidach itd....gdzie jest wyzysk

mmmm (gość)

za to pomiatanie i niska płace niech sie operatorzy nie dziwią, ze obsługa i lojalnośc zalogi wyglada jak wyglada....za ich pensje nie da sie zyc