Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Bogatyni, w kopalni węgla brunatnego Turów oddano do użytku transporter gąsienicowy TUR-400

Paweł Kamiński
Wielka maszyna  porusza się wolno, ale ma  moc rajdowego auta
Wielka maszyna porusza się wolno, ale ma moc rajdowego auta Kopalnia Turów
Maszyna służy do transportu stacji napędowych przenośników taśmowych. Jedna stacja waży 305 ton.

Dzięki TUR-owi można będzie uniknąć czasochłonnego transportu przy pomocy spycharek gąsienicowych. Wykorzystanie transportera pozwoli też na wyeliminowanie zagrożeń dla pracowników brygad transportowych, a także ograniczy ryzyko uszkodzenia konstrukcji stacji napędowej. Takiego nowoczesnego transportera do tej pory w kopalni nie było.

Zdaniem przedstawicieli kopalni TUR-400 to jedna z najnowocześniejszych specjalistycznych maszyn wyprodukowanych w Polsce dla górnictwa odkrywkowego. Maszynę wybudowała firma Fugo S.A w Koninie.

Budowa transportera trwała rok i pochłonęła ponad 13 mln zł. Kopalni jednak się to opłaca, bo dzięki temu mogła zrezygnować z zakupu czterech mechanizmów gąsienicowych, z których każdy kosztuje ok. 4 mln zł.
Pojazd ma silnik o mocy 246 kilowatów. Bez obciążenia może jechać z maksymalną prędkością 30 m na minutę. Z obciążeniem maksymalna prędkość transportera wynosi 12 m na minutę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto