Dzięki TUR-owi można będzie uniknąć czasochłonnego transportu przy pomocy spycharek gąsienicowych. Wykorzystanie transportera pozwoli też na wyeliminowanie zagrożeń dla pracowników brygad transportowych, a także ograniczy ryzyko uszkodzenia konstrukcji stacji napędowej. Takiego nowoczesnego transportera do tej pory w kopalni nie było.
Zdaniem przedstawicieli kopalni TUR-400 to jedna z najnowocześniejszych specjalistycznych maszyn wyprodukowanych w Polsce dla górnictwa odkrywkowego. Maszynę wybudowała firma Fugo S.A w Koninie.
Budowa transportera trwała rok i pochłonęła ponad 13 mln zł. Kopalni jednak się to opłaca, bo dzięki temu mogła zrezygnować z zakupu czterech mechanizmów gąsienicowych, z których każdy kosztuje ok. 4 mln zł.
Pojazd ma silnik o mocy 246 kilowatów. Bez obciążenia może jechać z maksymalną prędkością 30 m na minutę. Z obciążeniem maksymalna prędkość transportera wynosi 12 m na minutę.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?