Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Druga linia metra. Coraz bliżej zakończenia prac pod ziemią. Jazdy testowe na nowych odcinkach i szczegółowe pomiary wykonanych tuneli

Redakcja
Coraz bliżej oddania nowych stacji metra. W połowie roku powinna zakończyć się budowa pięciu nowych stacji. Trzy z nich: Zacisze, Kondratowicza i Bródno – znajdą się na Targówku, z kolei dwie – Ulrychów i Bemowo – na Bemowie. Metro czyni już przygotowania do przejazdów pociągów testowych. Najpierw muszą pojawić się tam inne, mniej znane pojazdy.

Metro wydłuży się o sześć kilometrów, a mieszkańcy wielkich osiedli zyskają wygodny transport publiczny, ale zanim to nastąpi konieczne jest wykonanie pomiarów, czy wszystkie elementy infrastruktury i wyposażenia zostały należycie wykonane. Służą temu specjalne pojazdy – skrajnik mechaniczny oraz platforma pomiarowa, która wyposażona jest w laserowy system badania geometrii torów.

Druga linia metra. Coraz bliżej zakończenia prac pod ziemią....

Stacje mają być gotowe w wakacje, ale ich sprawdzanie zaczyna się już teraz. Wkrótce będzie nimi mógł przejechać też pociąg testowy. Prawdopodobnie stanie się to na przełomie marca i kwietnia. Sprawdzi działanie wszystkich urządzeń na trasie, ale także ich współdziałania z systemami pokładowymi składów.

Skrajnik mechaniczny wyposażony jest w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. Wszystko po to, żeby mógł imitować swoimi gabarytami określoną przepisami skrajnię, a więc obszar wewnątrz którego nie mogą się znaleźć żadne przeszkody. Po tym, jak nowe tunele metra są już gotowe, pojazd wjeżdża do nich i przejeżdża kilkukrotnie. Jeżeli rozłożonymi elementami o coś zahaczy, to oznacza, że ta przeszkoda musi zostać usunięta lub przeniesiona.

Drugi pojazd - platforma pomiarowa - jest nowocześniejszy. Jest wyposażony w kamery i optyczne systemy pomiarowe. Pomiary muszą być wykonane w sposób precyzyjny – dokonują tego pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości.

Nowocześniejsza platforma pomiarowa może mierzyć skrajnię tunelu przy pomocy rozsuwanych elementów, ale także w nowatorski sposób, dzięki obrotowemu skanerowi generującemu chmurę punktów, która wirtualnie odwzorowuje obrys tunelu w danym miejscu.

System kamer pozwala na rejestrację obrazu nawierzchni torowej i tunelu. Wideo inspekcja umożliwia wizualne kontrolowanie stanu podtorza, szyn jezdnych, szyn prądowych i ich wsporników. Przejeżdżając po torach, platforma, mierzy je laserami, dzięki czemu odczytuje geometrię torów i rozjazdów.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto