Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

S8 w Warszawie. Czy na trasie pojawi się dozowanie ruchu? GDDKiA rozważa wprowadzenie dotychczas niestosowanego rozwiązania

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krystian Dobuszyński
Dozowanie ruchu albo tzw. ramp metering, czy to rozwiązanie już wkrótce pojawi się warszawskim odcinku trasy S8? Jak słyszymy GDDKiA rozpoczęła już starania o wprowadzenie takiego rozwiązania w polskim prawie. Jeśli się uda to wybrano już miejsca, w których miałoby funkcjonować. Czy to usprawni ruch na najbardziej obciążonej trasie w Polsce?

O tym, że potrzebne są rozwiązania sprzyjające upłynnieniu ruchu na trasie S8 w rejonie Żoliborza i Mostu Grota-Roweckiego nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Czy w związku z trwającym wdrażaniem na S8 Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem, będzie możliwe poprawienie tej sytuacji? O to zapytał jeden z członków popularnego forum Skyscrapercity, jednocześnie wrzucając bardzo ciekawe odpowiedzi uzyskane od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przede wszystkim GDDKiA w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem stara się o wprowadzenie do polskiego prawa tzw. tzw. ramp metering. Jak to działa? Przedstawiamy na filmie poniżej.

W jakich miejscach taka innowacja na polskich drogach mogłaby się pojawić? Jak informuje GDDKiA na węzłach drogowych:

"Bemowo"

  • na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Lazurowej,

"Powązkowska"

  • na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Wrocławia od ul. Broniewskiego,
  • na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Broniewskiego,
  • na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Białegostoku od ul. Marymonckiej

"Marki"

  • na jezdni zbierająco-rozprowadzającej umożliwiającej włączenie się w kierunku Wrocławia (w rejonie ul. Głębockiej).

Dodatkowo dozowanie ruchu przewidywane jest na autostradzie A2 na węźle "Grodzisk Mazowiecki" na łącznicy prowadzącej ruch w kierunku Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad została też zapytana o możliwe wykorzystanie pasa awaryjnego na trasie S8. Miałby zostać po prostu zastosowany jako czwarty pas ruchu. Jednak zaprzeczono by trwały prace umożliwiające takie rozwiązanie. Zresztą w stałej organizacji ruchu, na dzisiaj, nie byłoby to możliwe. - Należy jednak mieć na uwadze, że po wdrożeniu projektu KSZR będzie on oceniany w kontekście jego efektywności i będą prowadzone dalsze działania rozwojowe, jeżeli tylko będzie to bezpieczne i możliwe do wprowadzenia - dodają przedstawiciele GDDKiA

Obciążenia S8 - co zrobić, żeby było lepiej?

trasa S8 w Warszawie jest najbardziej obciążoną drogą w Polsce. Zwłaszcza jej północny, warszawski, fragment jest często zakorkowany i obfituje w wypadki. Ruch dochodzi tam nawet do 150 tysięcy aut na dobę. Zresztą popełniono w trakcie budowy S8 w Warszawie dwa błędy. Trasa w jednym miejscu jest za wąska (pozostawienie wiaduktów pomiędzy Słowackiego i Mickiewicza). Problemem jest także most, który jest po prostu za mały na tyle aut. Gdy lata temu trasę projektowano to przewidywano budowę obok nowej przeprawy. Jedna obsługiwałaby ruch lokalny, a druga tranzytowy. Niestety wycofano się z tego pomysłu i płacimy za to problemami w tym rejonie trasy do dzisiaj. W kolejnych latach do zmian na S8 mogą przyczynić się rozbudowa Trasy Mostu Północnego, rozbudowa trasy S7 do Warszawy od północy, a w dalszej przyszłości budowa trasy NS czy trasy S17. Więcej o problemach z trasą S17 pisaliśmy tutaj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto