Na Mokotowie strefa płatnego parkowania obejmuje już 85 ulic i została wprowadzona ponad dekadę temu. Początkowo chodziło o powierzchnię o rozmiarach 1,1 km kw.
"Teraz strefa obejmie kolejne rejony dzielnicy Mokotów począwszy od 2 stycznia 2023 roku. Na ulicach pojawi się 116 dodatkowych parkomatów (oprócz już działających na terenie 'starej' SPPN), trzeba też ustawić nowe znaki pionowe oraz poziome, aby precyzyjnie wyznaczyć miejsca postojowe" – poinformowali z końcem października stołeczni drogowcy.
Strefa płatnego parkowania na Mokotowie. Dodatkowe parkingi
Na Mokotowie strefa płatnego parkowania obejmuje w sumie ulice o długości 40 km. Powstanie tam około 5,3 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych, z czego 3,8 tys. przypadać będzie na obszar włączony do strefy. Zgodnie z przepisami 4 proc. wszystkich miejsc przypadnie osobom z niepełnosprawnościami. Powstaną też strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy.
"Są one wprowadzane tam, gdzie niemożliwe jest wyznaczenie pełnowymiarowych – w rozumieniu odpowiednich przepisów – stanowisk postojowych, co jest warunkiem koniecznym do poboru opłat. Łącznie w obszarze SPPN na Mokotowie będzie ponad 400 dodatkowych miejsc dla samochodów mieszkańców" – tłumaczy ZDM.
Strefa płatnego parkowania a ulice jednokierunkowe
Prace wykonywane przez drogowców wiążą się nierozerwalnie z wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu drogowego. Obecnie w obszarze SPPN na Mokotowie jest 11 odcinków ulic jednokierunkowych (jedna ulica może mieć kilka odcinków). W ramach wprowadzania strefy ruch jednokierunkowy pojawi się na 45 odcinkach przy 30 kolejnych ulicach.
Kierowcy będą musieli pamiętać, że na niektórych lokalnych uliczkach parkowanie zostanie w części lub całości przeniesione na jezdnię, uwalniając przestrzeń na chodnikach dla pieszych.
Zarząd Dróg Miejskich ostrzega, że wprowadzanie nowej organizacji ruchu może wiązać się z czasowymi utrudnieniami drogowymi.
Prace będą podzielone na etapy. Jak wyjaśniają drogowcy, harmonogram prac znany jest zazwyczaj z tygodniowym wyprzedzeniem, ponieważ z takim zapasem wykonawca musi zgłosić zamiar wejścia w teren w konkretnym terminie. Znaki informujące o czasowej organizacji ruchu, obejmującej często zakaz parkowania na przestrzeni kilku dni, wystawiane są zaś z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem.
Na terenach przygotowanych do włączenia do strefy znaki informujące o obowiązku płatności za parkowanie będą oczywiście zakryte lub przekreślone do 2 stycznia 2023 roku, kiedy SPPN zacznie obowiązywać.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?