Całkowity koszt projektu to ok. 477 mln zł, z czego ok. 229 mln zł to środki z Unii Europejskiej. Zakupiony w ramach projektu tabor stanowi część „Kontraktu stulecia”. Łącznie stołeczni tramwajarze planują sfinansować z projektów dofinansowanych z UE 174 ze 186 tramwajów niskopodłogowych zakupionych w ramach kontraktu.
Nowe wagony, dedykowane dla osób niepełnosprawnych, posiadają:
- 100 proc. niskiej podłogi - nadwozie tramwaju jest wykonane w części pasażerskiej, jako całkowicie niskopodłogowe, podłoga na całej długości jest całkowicie płaska lub zmienia łagodnie i bezstopniowo swoją wysokość,
- wysuwaną platformę dla wózków - w tramwaju w obrębie II drzwi od czoła wagonu znajduje się wolna powierzchnia, przeznaczona dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, ze stanowiskiem do mocowania pasem bezpieczeństwa pasażera na wózku inwalidzkim; w tym miejscu tramwaj posiada także wysuwaną elektrycznie platformę, która umożliwia swobodne wsiadanie i wysiadanie osobom na wózku,
- konstrukcję drzwi minimalizującą odległość od krawędzi peronu
- uchwyty w dogodnych miejscach
- miejsca dla niepełnosprawnych - w tramwaju są wyznaczone dwa miejsca siedzące dla niepełnosprawnych, zlokalizowane w sąsiedztwie drugich drzwi, bez podestów, do których zapewniono dojścia z przytrzymywaniem się, dostateczną liczbę uchwytów oraz przycisk umieszczony na płacie pierwszych drzwi dwuskrzydłowych,
- przyciski dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - przyciski do informowania motorniczego o zamiarze wsiadania i wysiadania osoby niepełnosprawnej wyraźnie różnią się w dotyku od pozostałych przycisków związanych z obsługą drzwi i umieszczone w miejscach i na wysokości dostępnej dla osoby na wózku inwalidzkim,
- alfabet Braille’a i sygnalizacja dźwiękowa - przyciski wewnętrzne związane z obsługą drzwi i informowaniem o zamiarze wysiadania osoby niepełnosprawnej posiadają dodatkowe oznaczenia funkcji na przycisku w alfabecie Braille’a oraz sygnalizację dźwiękową potwierdzającą ich użycie,
- System Informacji Liniowej - tramwaje są wyposażone w system wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej,
- dodatkową tablicę dla osób słabo widzących - tramwaj posiada dodatkową tablicę informacji pasażerskiej, przystosowaną dla potrzeb osób słabo widzących.
Realizacja projektu przyczyni się w znaczącym stopniu do zlikwidowania istniejących barier społecznych i wpłynie na zwiększenie atrakcyjności regionu.
Realizacja inwestycji wpisuje się w główny cel Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko tj. „Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?