Pomysł ograniczenia prędkości w centrum miasta powstał podczas debaty, w trakcie konsultacji dotyczących budżetu partycypacyjnego. Mieszkańcy dzielnicy wybrali projekt, według którego powstaje kontrapas dla rowerów na ulicy Koszykowej. Kontrapas ma służyć do jazdy na rowerze pod prąd (w kierunku Al. Ujazdowskich). - W toku rozmów nad organizacją ruchu w tym rejonie stwierdziliśmy, że ulice, które dochodzą do ul. Koszykowej, powinny mieć ograniczoną prędkość do 30 km/godz. W ten sposób wytworzył się kwartał ulic, gdzie będzie obowiązywać strefa Tempo 30 - twierdzi Tomasz Kunert z Urzędu Miasta w Warszawie.
Strefa ograniczonej prędkości obejmie obszar ograniczony Trasą Łazienkowską, ul. Marszałkowską, ul. Piękną i Al. Ujazdowskimi. - W tej chwili projekt organizacji ruchu jest u inżyniera ruchu, który musi go zatwierdzić. Chcielibyśmy wprowadzić go jeszcze w tym roku - dodaje Tomasz Kunert.
Nie tylko w Warszawie
W planach ratusza jest rozszerzenie strefy Tempo 30 na wszystkie dojazdowe uliczki w centrum. Z tego ograniczenia wyłączone będę główne szlaki przejazdowe, jak ul. Marszałkowska czy al. Jana Pawła II.
Podobne rozwiązania stosowano już w Krakowie, Gdańsku, we Wrocławiu, w Łodzi, Poznaniu, a także ostatnio w Katowicach. Według wyliczeń ekspertów ustanowienie strefy ograniczonej prędkości w centrum miasta na poziomie nie większym niż 30 km/godz. znacząco obniża liczbę kolizji i wypadków śmiertelnych oraz emisję spalin i poziom hałasu.
Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?