Moda na outlety przywędrowała do Polski z Zachodu, gdzie ubrania po regularnych sklepowych cenach kupują głównie turyści i ludzie naprawdę zamożni. Reszta czeka na przeceny lub zadowala się rzeczami z poprzedniej kolekcji, kupionymi w outlecie za cenę niższą nawet o 70 proc.
Mieszkańcy stolicy również coraz tłumniej ściągają do Factory Outlet w Ursusie i Fashion House w Piasecznie, przed którymi w weekendy trudno znaleźć miejsce do parkowania, a sklepowymi alejkami przechadzają się całe rodziny, często złożone z przedstawicieli trzech pokoleń. Fashion House, w którym znajdziemy również sklepy z wyposażeniem wnętrz (Home Concept Store, Almi Decor), we wrześniu tego roku odwiedziło o 10 proc. klientów więcej niż w roku ubiegłym.
Właściciele sklepów w outletach mogą sobie pozwolić na dodatkowe obniżenie ceny, bo czynsz jest tu średnio o 20 proc. niższy niż w regularnych centrach handlowych, szczególnie w Śródmieściu. Tam firmy wynajmują powierzchnię często wyłącznie dla prestiżu, zarabiając tylko na opłaty.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?