Oprócz bibliotek regionalnych (np. Podlaska Biblioteka Cyfrowa, Małopolska Biblioteka Cyfrowa, Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa) rozwijają się także akademickie biblioteki cyfrowe (np. Akademicka Biblioteka Cyfrowa – Kraków, Akademicka Biblioteka Internetowa) i biblioteki cyfrowe mające w swych zasobach lektury szkolne (np. Polska Biblioteka Internetowa, Biblioteka literatury polskiej w Internecie).
Lektury szkolne oferuje także biblioteka internetowa Wolne Lektury. Jest to projekt realizowany przez Fundację Nowoczesna Polska. Działa od 2007 roku i udostępnia w swoich zbiorach lektury szkolne, które są zalecane do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Są one opracowane, opatrzone komentarzem i udostępnione w kilku formatach (html, odt, txt i pdf). Można je zgodnie z prawem, bezpłatnie przeglądać, ściągać na swój komputer, a także udostępniać innym i cytować.
Zespół projektu Wolne Lektury składa się z doświadczonych redaktorek i nauczycielek, co zapewnia rzetelność portalu, a digitalizacją i korektą tekstów zajmują się pracownicy Biblioteki Narodowej. Projekt Wolne Lektury jest całkowicie niekomercyjny i realizowany pro publico bono. Każdy może pomóc przy realizacji tego projektu. Wszystkim wolontariuszom oferowane są szkolenia i praktyka w zakresie edycji tekstów: redakcji technicznej i merytorycznej.
Wolontariusze mogą poznać problemy i możliwości, jakie wiążą się z publikacjami internetowymi. Wszystkim wolontariuszom wystawiane są zaświadczenia o tym, kiedy i jakie prace wykonywał na rzecz fundacji. Szkolenia, praktyka edytorska i potwierdzające je zaświadczenia mogą się okazać istotne w procesie podnoszenia kwalifikacji i awansu zawodowego.
Wszystkie zainteresowane współpracą osoby mogą przysłać maila na adres: [email protected]
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?