Członkowie stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze" zamieścili w mediach społecznościowych obszerny wpis, w którym zachęcają mieszkańców stolicy do podpisania petycji w sprawie likwidacji bramek znajdujących się na stacjach warszawskiego metra. Wśród powodów, dla których warto dokonać tego typu zmiany, na pierwszym miejscu wymieniają ogromne koszty utrzymania. Argumentów za zniesieniem bramek, przedstawiają jednak znacznie więcej.
Jako pasażerowie metra, którzy wybierają codziennie ten środek transportu, a jest nas kilkaset tysięcy dziennie, zwracamy się z wnioskiem o likwidację bramek w warszawskim metrze, zarówno na pierwszej, jak i drugiej linii podziemnej kolejki - czytamy w petycji kierowanej do prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
Bramki w metrze zostaną zlikwidowane? Aktywiści składają pet...
"Gigantyczne koszty i niepotrzebna przeszkoda"
Aktywiści przypominają, że na eksploatację bramek Metro Warszawskie wydaje rocznie ponad 3 mln 335 tysięcy złotych. Zwracają także uwagę na fakt, że do tej kwoty należy dodać opłaty za konserwację i naprawy, "wysokości których Metro Warszawskie nie jest w stanie oszacować". MJN dodaje, że montaż nowych bramek w 2018 i 2019 roku kosztował łącznie 11 milionów złotych.
W tym roku zostaną uruchomione kolejne stacje metra z nowymi bramkami, których kosztów Metro Warszawskie nie potrafiło oszacować. Okazało się, że dochodzą też tak niespodziewane wydatki, jak 7-cyfrowe kwoty za wejściówki do metra - informują członkowie stowarzyszenia.
W dalszej części wpisu, społecznicy dodają, że "bramki są utrudnieniem dla pasażerów, szczególnie dla dzieci, osób starszych i z niepełnosprawnościami oraz na co dzień, kiedy trzeba się zatrzymać, wyjąć kartę z kieszeni, torebki czy plecaka". Podkreślają, że w Warszawie z przejazdów darmowych korzystają m.in. seniorzy i uczniowie, którzy należą do kilkuset tysięcznej grupy, jaka z bramek musi korzystać kompletnie niepotrzebnie.

Bramki bramkami, a jak ktoś bardzo chce przejechać bez biletu, to i tak sobie poradzi. Są wejściówki, są również windy. Ponadto kupując bilet czasowy, pasażer jest często skazany na to, aby stać przed bramkami, bo już wchodząc na stację powinien skasować bilet. Tym samym, jeśli do pociągu ma kilka minut, spędza je czekając przed bramkami - piszą aktywiści.
Petycja do Rafała Trzaskowskiego
Członkowie "MJN" zwracają uwagę na fakt, iż bez bramek funkcjonują autobusy, tramwaje oraz kolej - WKD, SKM i KM.
Co sprawia, że na metrze Centrum bramki są, a oddalona zaledwie 100 metrów stacja PKP Warszawa Śródmieście świetnie radzi sobie bez bramek? - pytają aktywiści.
Społecznicy przypominają, że bez bramek funkcjonują m.in. systemy metra w Berlinie, Pradze, Wiedniu, Budapeszcie i w Monachium.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe argumenty, uważamy, że likwidacja bramek jest jedynym słusznym rozwiązaniem, które wpłynie zarówno na poprawę komfortu pasażerów, jak i przyczyni się do ograniczenia bezsensownych wydatków, a tym samym pozwoli zabezpieczyć środki na inne cele związane z utrzymaniem transportu publicznego w Warszawie - podsumowują aktywiści z "Miasto Jest Nasze".
W momencie pisania tego artykułu (7 lipca, godzina 14:00), petycję do prezydenta stolicy Rafała Trzaskowskiego podpisało już blisko 500 osób.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Sony Xperia 1 IV 12/256GB Czarny
smartfon xperia 1 iv dysponuje najlepszymi rozwiąz…
kup teraz

Apple iPhone 14 Plus 256GB Żółty
Okres gwarancji: 12 miesięcyWyposażenie: iPhone z …
kup teraz

Doogee S98 8/256GB Czarny
Smartfony Doogee. Flagowy model Doogee S98 został …
kup teraz

Redmi 10C 4/128GB Zielony
Redmi 10C Szybkość i niezwykła wydajność dzięki Sn…
iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót