(Czy) zawsze pod wiatr? – historia samochodu Syrena
Wszystko zaczęło się w 1953 r. kiedy to zapadła decyzja o podjęciu prac nad polskim samochodem osobowym, który miał być produkowany masowo i powinien być na dodatek jeszcze dość tani. Tempo prac było iście ekspresowe gdyż już w końcu 1953 r. gotowy był egzemplarz prototypowy, w wkrótce kolejne. Po zakończeniu badań ruszyła w 1957 r. produkcja seryjna, która miała docelowo wynieść 10.000 pojazdów modelu „100” rocznie.
W Muzeum będzie można zobaczyć m. in. Syrenę R20 oraz Syrenę Bosto. Wystawę zwieńczy nader ciekawy projekt, który tak naprawdę nigdy nie doczekał się kontynuacji w postaci wdrożenia do produkcji seryjnej, choć zdecydowanie na nią zasługiwał (Syrena 110). Całości dopełni replika Syreny Sport. Samochód, z którego można było być dumnym i który do dziś budzi wiele emocji.
Czytaj także: To jest zupełnie nowa Warszawa! Chcą ją zbudować studenci
Na wystawie w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT będzie można zobaczyć 7 pojazdów w różnych wersjach w tym prototyp Syreny 100 nr 003, jeden z prototypów Syreny 110 oraz rekonstrukcję Syreny-Sport. Będzie można również zapoznać się z historią marki, ludźmi pracującymi nad poszczególnymi modelami, zobaczyć unikalne fotografie, a także poznać plany reaktywowania Syreny w wydaniu współczesnym. Czyli może nie zawsze pod wiatr?
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?