Drugi hybrydowy autobus do kieleckiej bazy MPK przy ulicy Jagiellońskiej 92 dotarł w poniedziałek. To przegubowy solaris urbino 18.- Ma 18 metrów długości i jest nieco wyższy od swoich kolegów napędzanych benzyną, ponieważ na jego dachu znajdują się akumulatory. I tu ciekawostka, bo one ładują się w drodze hamowania pojazdu – mówi Władysław Wotliński, dyrektor do spraw zarządzania flotą w kieleckim MPK.Obydwa solarisy będą testowane do 15 października. Szanse jednak na to, że MPK kupi tego typu autobusy na przykład w przyszłym roku, są bardzo małe.- To dalsza perspektywa. Na razie je testujemy i szukamy takich, które będą najbardziej odpowiednie. Bo przecież nie tylko firma Solaris produkuje hybrydowe autobusy, ale także inne. Jeśli więc inni producenci będą chcieli z nami współpracować, to niewykluczone, że przetestujemy także ich pojazdy – wyjaśnia Wotliński.- Według unijnych rozporządzeń w 2020 roku 10 procent naszego taboru muszą stanowić autobusy o napędzie hybrydowym. Dlatego już rozpoczęliśmy ich sprawdzanie – wyjaśnia prezes Śreniawska.Cena obydwu autobusów waha się w przedziale 1,2-1,5 miliona złotych. Za tę ostatnią kwotę – 1,5 miliona złotych właśnie – kieleckie MPK kupiło nowoczesny holownik.- Ten bardzo nowoczesny sprzęt dotarł do nas w niedzielę. Cieszymy się, że MAN TGS 41.440 jest u nas na stanie, bo bardzo nam się przyda. To pojazd ratowniczy, który służy do holowania samochodów osobowych, autobusów, autokarów, ciężkich ciężarówek czy cystern – mówi Władysław Wotliński. Jednostka ratownicza jest bowiem wyposażona między innymi w wysięgnik teleskopowy i trzy wyciągarki. /bb/
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?