5 z 7
Poprzednie
Następne
Korki Warszawa. Jak walczyć z zatłoczonymi ulicami? Przykłady idą ze świata [PRZEGLĄD]
Podstrefy płatnego parkowania
Innym sposobem ograniczenia ruchu kołowego w niektórych częściach miasta byłoby wprowadzenie podziału na podstrefy płatnego parkowania. W ten sposób w konkretnych dzielnicach mogliby parkować tylko mieszkańcy lub posiadacze pojazdów do tego uprawnionych. Tym sposobem, pracując np. przy ulicy Górczewskiej, musielibyśmy posiadać abonament dla wolskiej podstrefy. Dzięki temu, w Warszawie wiele osób przesiadłoby się na szybszą i często wygodniejszą komunikację miejską. Z drugiej jednak strony, takie rozwiązanie odcina dostęp do wielu części miasta osobom, które z różnych powodów nie mogą poruszać się autobusami czy taksówkami. Podział na podstrefy płatnego parkowania funkcjonuje m.in. we Wrocławiu, Poznaniu czy Krakowie.