Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mostem nad Zgłowiączką po remoncie pojedziemy w połowie maja

Andrzej Galczak
Andrzej Galczak
Widoczny na zdjęciu filar podparty został 26 palami o średnicy 2 m każdy. Resztę fundamentów wzmocniono mniejszymi palami
Widoczny na zdjęciu filar podparty został 26 palami o średnicy 2 m każdy. Resztę fundamentów wzmocniono mniejszymi palami Andrzej Galczak
Mostem nad Zgłowiączką po remoncie pojedziemy w połowie maja

W połowie maja ma być przejezdny most nad Zgłowiączką. Przebudowywany most przez dziesiątki lat stał na pochylonym filarze. W trakcie remontu został poszerzony i solidnie podparty Na całej szerokości jezdni. Kierowcy wreszcie odetchną, bo równocześnie zostanie oddany do ruchu remontowany odcinek ul. Okrzei od Zdrojowej do Lunewil, co pozwoli na połączenie wlotu z ul. Wyszyńskiego. Jest to ostatni fragment realizacji drugiego etapu przebudowy dawnej "jedynki". Koszt tej inwestycji sięgnął 111 mln zł. Więcej pracy, niż się spodziewano, było przy poszerzaniu mostu. Wstępnie zakładano, że na całej dotychczasowej szerokości jezdni będzie się odbywał ruch kołowy. Natomiast wzdłuż mostu miały być wykonane żelbetowe kładki dla pieszych. Gdy ekipy budowlane przystąpiły do wykonywania robót okazało się, że przeprawa wymaga solidnego wzmocnienia. W konsekwencji powstał jeden obiekt dla ruchu kołowego, poszerzony o chodniki i ścieżki rowerowe. - Lewy filar mostu był pochylony, a ingerencja w bezpośrednim sąsiedztwie jego posadowienia mogła doprowadzić do niekontrolowanego dalszego przemieszczania - wyjaśnia Krzysztof Lewandowski, dyrektor kontraktu w firmie Husar. - Uznaliśmy za konieczne wzmocnienie starej konstrukcji od jej podstaw. Przed przystąpieniem do prac ziemnych, musieliśmy zabezpieczyć filar wzmacniając wokół niego podłoże. Następnie wprowadziliśmy powłokę Viacon, specjalnie profilowaną blachę falistą grubości ośmiu milimetrów. Po scaleniu ze starą konstrukcją mostu przejęła na siebie zasadniczą część obciążenia. Pochylony filar został podparty 26 betonowymi palami sięgającymi 10 m w głąb ziemi. Każdy ma średnicę 2 m. Pozostała część fundamentu mostu została zbudowana na 71 palach średnicy 60 cm. Po przebudowie łuk nad rzeką ma u podstawy 18,5 m, natomiast nad przejściem dla pieszych 12,6 m. Do wykonania remontu mostu ekipy budowlane zużyły 81 km prętów zbrojeniowych i 2 tys. m sześc. betonu. Nawierzchnia mostu ma teraz szerokość 26 metrów, a więc o 10 m więcej niż przed remontem. Jezdnie zostanie przedzielone pasem o szerokości 1,85 m. Każda z nich będzie miała po dwa pasy ruchu szerokości 7 metrów. Chodniki i ścieżki rowerowe biegnące po obu stronach mostu będą miały po 5 m szerokości. Obecnie układane są już ostatnie warstwy nawierzchni i montowane jest oświetlenie.25 o tyle metrów został poszerzony most nad Zgłowiączką. Teraz będą tam również ścieżki rowerowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto