Konsorcjum Skoda-Wagonmasz twierdziło, że część informacji w ofercie przetargowej zwycięskiego konsorcjum Siemens-Newag została bezzasadnie utajona. W związku z tym, spółka zwróciła się o unieważnienie przetargu. Metro Warszawskie ponownie rozpatrzyło oferty i uznało, że oferta Siemens-Newag spełnia wszystkie wymagania i jest ważna. W uzasadnieniu decyzji o ponownym wybraniu Siemensa czytamy, że oferta odpowiada wszystkim wymaganiom formalnym i jest najkorzystniejsza. Tym samym, pewne jest, że wagony dla II linii metra dostarczy Siemens-Newag. Decyzja jest ostateczna.
Zwycięska firma zaproponowała najbardziej energooszczędne i ekologiczne wagony. O wyborze akurat tej oferty zadecydowała też najniższa cena - stanowiła ona aż 50 proc. kryterium wyboru.
Umowa zostanie podpisana w pierwszym kwartale 2011 roku. Pociągi, warte w sumie 1 miliard 69 milionów złotych, mają być produkowane w Polsce - w Nowym Sączu. Pierwsza dostawa pociągów dotrze do Warszawy pod koniec 2012 roku, a ostatnia - pod koniec 2013 roku. Wtedy też powinien być gotowy centralny odcinek II linii.
Zobacz również:
Problemy z rekordowym przetargiem na nowe wagony metra
Chcą, żeby metro kursowało całą dobę
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?