Al. RejtanaPrzebudowę podzielono na dwa etapy. Prawdziwa rewolucja zaplanowana jest na odcinku od centrum handlowego Millenium Hall do al. Powstańców Warszawy. Droga zostanie tu poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Drogowcy wyremontują także chodniki. Drugi etap to odnowa odcinka między ul. Lwowską i Kopisto. Tutaj ze względu na mniejsze natężenie ruchu na ulicy pozostanie dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu. Tylko w pobliżu skrzyżowań drogowcy dobudują dodatkowe prawo i lewoskręty. Drogowcy wejdą na plac budowy wiosną.
Ul. PodkarpackaDwa lata zajmie modernizacja ul. Podkarpackiej, która rozpocznie się w połowie roku. Na całej długości jezdni drogowcy położą nowy asfalt. Między skrzyżowaniami z ul. Poznańską i Matuszczaka droga będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Przy tym drugim stanie sygnalizacja świetlna. W projekcie jest także brakujący odcinek chodnika biegnący stąd aż do ul. Podgórskiej oraz ścieżki rowerowe.
ul. LubelskaMiędzy ul. Borową a granicami miasta drogowcy dobudują drugą jezdnię w ciągu ul. Lubelskiej. Dzięki temu szeroka droga, zaczynająca się w rejonie ronda Jana Pawła II, doprowadzi aż do Trzebowniska.
ObwodnicaDzięki unijnemu dofinansowaniu modernizacja obejmie także skrzyżowania w ciągu al. Powstańców Warszawy, Batalionów Chłopskich, Armii Krajowej, Witosa i ul. Krakowskiej. Do przebudowy zakwalifikowano ich aż czternaście. Przy skrzyżowaniach zostaną przedłużone, lub wydzielone osobne prawo lub lewoskręty. W tej chwili są za krótkie, albo służą także do jazdy prosto – co powoduje korki. Największe zmiany czekają ruchliwe skrzyżowanie ul. Dąbrowskiego z al. Batalionów Chłopskich, Powstańców Warszawy i wylotem w kierunku Bieszczadów. Na Powstańców Warszawy powstanie dodatkowy skręt w kierunku Krosna. Po modernizacji krzyżówki będzie można jechać w tą stronę z dwóch, a nie jak teraz z jednego pasa. Nowy lewoskręt powstanie też na drodze z Bieszczadów w al. Batalionów Chłopskich. Zgodnie z projektem przebudowa czeka też ul. Dąbrowskiego. Tutaj powstanie prawoskręt w al. Batalionów Chłopskich, za który w tej chwili służy skrajny, prawy pas, używany również przez kierowców jadących prosto.Przebudowa wszystkich skrzyżowań potrwa 3-4 lata.
połączenie ul. Przemysłowej z PodkarpackąW tym roku skończy się budowa wyczekiwanego przez tysiące kierowców połączenia ul. Przemysłowej z Podkarpacką. Będzie kosztowała 33,8 mln zł. Zgodnie z projektem powstaje tu 1100 metrowy odcinek drogi z wiaduktem nad torami kolejowymi, pod ziemią kolektor deszczowy o średnicy 2 m. Drogowcy przebudowują także ul. Podkarpacką w dolince, między punktem sprzedaży drewna, a dawnym kościołem w dzielnicy Zwięczyca. Tutaj nowa jezdnia połączy się z główną ulicą. Dlatego powstają tu dodatkowe pasy pozwalające skręcić na łącznik i wyjechać z niego. Budowa połączenia ulic odblokuje zakorkowaną al. Batalionów Chłopskich, która jest w tej chwili jedynym dojazdem ze ślepej ul. Przemysłowej do Podkarpackiej. Zdaniem drogowców skrót zmniejszy także korki na al. Powstańców Warszawy, z którą łączy się al. Batalionów Chłopskich, a to przełoży się na mniejszy ruch w rejonie ul. Dąbrowskiego i Hetmańskiej.
Łącznik z autostradąNa 70 mln zł szacuje się koszt budowy łącznika północnej obwodnicy z drogą ekspresową S-19 i autostradą A4. Mierząca 2,5 km droga pozwoli dojechać z ronda im. Jacka Kuronia przez dzielnicę Załęże do granicy Rzeszowa i gminy Krasne. Stąd, do autostradowej obwodnicy Rzeszowa dotrzemy drugim odcinkiem dwupasmówki liczącym 1,4 km. Buduje go GDDKiA. Prace potrwają do jesieni.
Bartosz Gubernat
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?