Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie daj się rakowi! Uczniowie wezmą udział w happeningu z okazji Dnia Hakowicza

Redakcja
Fot. materiały prasowe
W piątek 4 lutego, w Światowy Dzień Walki z Rakiem, na placu zewnętrznym przed Galerią Mokotów odbędzie się happening organizowany przez uczniów liceum im. gen. Józefa Bema z Mokotowa. Happening to następna po zbiórce maskotek dla chorych dzieci, aktywność licealistów na terenie Galerii Mokotów, która ma na celu zwrócenie uwagi otoczenia na problem raka płuc. Na wydarzeniu, które rozpocznie się o godz. 12.00, obecne będą władze dzielnicy Mokotowa oraz znane osoby z polskiego show biznesu, m.in. Krystyna Prońko, Artur Barciś i Bartosz Węglarczyk.

Happening będzie odbywał się na placu przed Galerią Mokotów i jest jednym z etapów tegorocznej edycji kampanii „Mam haka na raka”, której tematem jest profilaktyka raka płuc. Organizatorzy przygotowali ulotki edukacyjno-informacyjne, które będą wręczane uczestnikom happeningu. Młodzież będzie także zbierała podpisy pod petycją z prośbą o wprowadzenie do programu szkół średnich minimum onkologicznego.

Wszyscy uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jaki jest powód happeningu oraz jakie są główne przyczyny zachorowań na raka płuc. Oprócz tego udzielane będą cenne porady dotyczące profilaktyki. Organizatorom zależy przede wszystkim na tym, aby promować zdrowy tryb życia i konieczność systematycznych badań. Ciekawym dopełnieniem happeningu będzie wystąpienie zaproszonych gości, w tym przedstawiciela fundacji Ronalda McDonalda, zajmującej się pomocą dzieciom. W trakcie wydarzenia będzie można także otrzymać informację, w której przychodni prowadzone są bezpłatne badania profilaktyczne.

Do lekarza prywatnie czy publicznie?

Młodzi licealiści biorą udział w tegorocznej edycji programu „Mam haka na raka” i podejmowane działania są jednym z jego etapów. Na podstawie sprawozdań
z akcji prozdrowotnych, 100 najlepszych zespołów otrzyma zaproszenie do udziału w jednodniowym Warsztacie Kreatywnym, na którym zostaną przedstawione metody skutecznego tworzenia kampanii społecznych.

W oparciu o zdobytą wiedzę, młodzież będzie musiała opracować projekt kampanii społecznej i przesłać go do organizatorów. Spośród wszystkich prac zostanie wyłoniony zwycięski projekt, na podstawie którego powstanie profesjonalna kampania propagująca profilaktykę nowotworową wśród społeczeństwa.
W poprzednich edycjach programu „Mam haka na raka” organizowanego przez Polską Unię Onkologii wzięło udział ok. 8500 uczniów, dla których temat raka nie jest obojętny.

Czytaj także: Warszawiacy muszą zadbać o zdrowie

Źródło: Informacje prasowe

Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto