Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe pociągi metra w Warszawie. Skoda Varsovia testowana nocą na M1. Wkrótce przejazd z pasażerami

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Metro Warszawskie / mat. pras.
Nocami na M1 testowane są nowe pociągi. Czeskie Skody przyjechały do Warszawy pod koniec kwietnia. Teraz trwają testy w tunelach pierwszej linii metra. Wkrótce nowe składy powinny zabrać pierwszych pasażerów.

Dwa nowe pociągi warszawskiego metra – Skoda Varsovia – dotarły do Warszawy pod koniec kwietnia i do tej pory stały na STP Kabaty. Teraz zaczynają się testy ruchowe na pierwszej linii, a to oznacza, że składu pojawiły się w tunelach. W testach biorą udział pracownicy Metra Warszawskiego, a także producenci z firmy Škoda Transportation.

Skoda wyjeżdża na linię nocą, gdy nie odbywa się ruch pasażerski. Jak podaje Metro Warszawskie: „Wszystko po to, żeby testować systemy MAV (bezprzewodowej transmisji danych), SOP (sterowania ruchem), a także inne, które funkcjonują w warszawskim metrze. Testy pociągu realizowane są przez producenta – firmę Škoda Transportation. Są częścią procesu, który ma doprowadzić do uzyskania świadectwa typu pojazdu, by już latem pojazd mógł wyjechać na tory z pasażerami.”

Docelowo do Warszawy trafi 222 wagonów Skody, w tym 74 z kabiną maszynisty i 148 wagonów pośrednich.

Nowe pociągi metra w Warszawie. Skoda Varsovia testowana noc...

Warszawskie metro z nowymi pociągami

Przypomnijmy, że pod koniec 2021 roku, Skoda rozpoczęła testy nowych pojazdów przeznaczonych dla warszawskiego metra. Miały one miejsce na terenie fabryki w Pilźnie. Następnym etapem były jazdy testowe na torach doświadczalnych. Oprócz toru testowego VÚZ w Velimiu, mają się one odbyć w Pradze i w Warszawie.

Umowa Metra Warszawskiego z grupą Škoda Transportation zakłada dostawę 37 sześciowagonowych pojazdów metra (z opcją na zakup kolejnych 8), a łączna wartość kontraktu to ponad 1,3 mld złotych.

Pojazdy wyposażono w przejrzysty system informacji pasażerskiej i dostosowano do przewozu osób z niepełnosprawnościami, wózków dziecięcych i rowerów. Jeden pociąg może pomieścić do 1500 osób. Pojazd wyposażono w system kamer. Pudła pojazdu wykonane są z aluminium, a ich produkcja odbywa się w największym centrum obróbki w Europie znajdującym się w zakładzie Škody w Ostrawie. Długość jednego wagonu wynosi około dwudziestu metrów, a całkowita długość kompletnego pojazdu wynosi 118,2 metra. Maksymalna prędkość nowych pojazdów wynosi 90 km/h.

Warszawa będzie ósmą europejską stolicą, w której będą jeździć pojazdy pilzneńskiej Škody. Umowa obejmuje między innymi również dostawę części zamiennych i symulatora, przedłużony okres gwarancji oraz przeprowadzenie szkoleń personelu. Škoda Transportation Group dostarczyła już dwie generacje wagonów metra do Petersburga oraz zmodernizowała wagony praskiego metra.

Pociągi będą wykorzystywane do obsługi wydłużanej II linii metra oraz do zastąpienia najstarszych rosyjskich składów kursujących obecnie na I linii.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto