Pierwsze metry betonowej nawierzchni pojawią się w połowie października. Odcinek, jaki powstanie w okolicy Nowego Tomyśla - a ma to być 1500 m - można określić próbnym. W przyszłym roku będą budowane kolejne kilometry aż do Świecka.
- Chcemy sprawdzić zarówno urządzenia, jak też technologię układania nawierzchni - mówi Andrzej Lewandowicz, wiceprezes spółki Autostrada Wielkopolska II.
Wybudowany odcinek pozwoli sprawdzić, jak nawierzchnia zachowuje się, gdy jeżdżą nią samochody. Ponadto inwestor zamierza sprawdzić, jakie warunki pogodowe są niezbędne, by nawierzchnia mogła być układana.
Betonowa jezdnia ma być podobna do autostrad układanych w Niemczech. Zewnętrzna jej powłoka (czyli tzw. cementowe mleczko) będzie zdjęta. Dzięki temu osiąga się większą szorstkość. Takie wykończenie jest popularne za naszą zachodnią granicą. Problemem, który należy rozwiązać, jest natomiast zimowe utrzymanie nawierzchni.
W Polsce obowiązują inne niż u naszych sąsiadów przepisy, co do używania mieszanek solnych. Okres próbny pozwoli sprawdzić więc różne metody zimowego utrzymania jezdni. A trzeba pamiętać, że A2 ma być gotowa pod koniec 2011 roku. Niemal od pierwszego dnia jej użytkowania trzeba będzie ją odśnieżać i zapobiegać gołoledzi.
Betonowe płyty nie będą zbrojone, ale każda z nich będzie współpracowała z sąsiednimi za pośrednictwem dybli, czyli betonowych prętów. Pojazd najeżdżając na jedną płytę, wywrze nacisk również na sąsiednie płyty.
Budowa S6 za węzłem Bożepole Wielkie postępuje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?