MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

LUCA otworzyła swoją pierwszą piekarnię w Warszawie. Rumuńska sieć chce podbić podniebienia mieszkańców stolicy

Michał Mieszko Skorupka
Michał Mieszko Skorupka
Słynna sieć wkroczyła do Warszawy
Słynna sieć wkroczyła do Warszawy Krzysztof Jedynak
LUCA - rumuńska niezależna sieć piekarni stworzona w 2010 roku, właśnie weszła na polski rynek. Marka otworzyła swój pierwszy punkt w warszawskim Śródmieściu, przy ulicy Waryńskiego 3a. Wśród wypieków możemy wymienić m.in. bajgle, pizze i precle. Znakiem firmowym piekarni jest natomiast LUCA - czyli aksamitny paluch wykonany z ręcznie wałkowanego preclowego ciasta, nadziewany na przeróżne sposoby.

Spis treści

Pierwsza piekarnia LUCA w Warszawie

Popularna rumuńska sieć piekarni LUCA postanowiła podbić podniebienia naszych rodaków. 21 maja 2024 roku, marka otworzyła swój pierwszy punkt w Polsce, a konkretnie w Warszawie - przy ul. Ludwika Waryńskiego 3A w budynku Polna Corner, tuż przy wyjściu ze stacji metra Politechnika.

W poniższej fotogalerii można zobaczyć zdjęcia lokalu.

Oferta piekarni

Znakiem firmowym piekarni jest LUCA - aksamitny paluch wykonany z ręcznie wałkowanego preclowego ciasta, nadziewany na przeróżne sposoby. Na miejscu zjemy także takie smakołyki jak m.in. bajgle, precle czy pizzę. Nie brakuje również pyszności przyrządzonych specjalnie dla miłośników słodyczy. Poniżej prezentujemy przykładowe pozycji znajdujące się w ofercie lokalu:

  • Precel ze słonecznikiem - 5,50 zł,
  • Precel z makiem - 4,90 zł,
  • Bajgiel z serem - 6,50 zł,
  • Bajgiel z Nutellą - 8,50 zł,
  • LUCA Dziarski (nadziany świeżo wędzoną szynką i krążkami czerwonej cebuli) - 9,50 zł,
  • LUCA Tradycyjny (nadziany paluszkiem mozzarelli i cienkimi plastrami szynki) - 8,90 zł,
  • Strudel LUCA z jogurtem - 7,50 zł,
  • Merdenea LUCA (Nadzienie ze słonawego sera w delikatnym, fachowo wyrobionym cieście francuskim) - 7,90 zł,
  • Pizza 4 sery - 7,90 zł.

Na miejscu można zjeść również kanapki z kurczakiem, w wersji klasycznej, na ostro oraz na słodko, a także napić się aromatycznej, rzemieślniczej kawy ZMEU.

Przedstawiciele sieci zdradzają, że za sukcesem ich marki stoi aksamitne ciasto.

- Ciasto robi różnicę. Próbując naszych produktów, odkrywasz złożoną kombinację smaku, konsystencji i aromatu, które razem tworzą doświadczenie jedyne w swoim rodzaju. Przykładowo, jeżeli chodzi o wyroby piekarnicze, stworzyliśmy specjalny rodzaj ciasta, którego cechy odpowiadają stylowi życia klientów. Nasi klienci zazwyczaj się spieszą i szukają produktu, który mogliby łatwo zjeść, idąc pieszo albo jadąc samochodem - mówi Piotr Wilczyński, Dyrektor Finansowy LUCA.

Wkrótce otwarcie kolejnych punktów

Polska to pierwszy zagraniczny rynek, na którym debiutuje sieć. Warszawska oferta będzie obejmowała większość produktów dostępnych obecnie w Rumunii.

- Liczymy na to, że, prócz smaku produktów, polskich klientów przyciągnie również stosunek jakości do ceny oraz sposób komunikacji: swobodny, pozytywny, humorystyczny, niezwykle aktualny i młodzieżowy - komentuje Piotr Wilczyński.

LUCA zapowiada, że ma w planach otworzyć do końca tego roku jeszcze 8-10 piekarni - zarówno w centrum Warszawy, jak i w innych miastach. Piekarnie będą zlokalizowane bezpośrednio na ulicy lub w centrach handlowych.

Sieć piekarni LUCA

LUCA to znany w Rumunii nowoczesny koncept sprzedaży detalicznej, stawiający na wysoką jakość produktów, przystępne ceny, szybkość obsługi, wygodę i dostępność. Z założenia piekarnie LUCA obecne są w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszych, na parterze budynków mieszkalnych, biurowych i handlowych, w sąsiedztwie kampusów uczelni i dzielnicach mieszkaniowych o dużej gęstości zaludnienia.

W ciągu 14 lat firma stworzyła 2 700 miejsc pracy i ma opinię pracodawcy, który stawia na stały rozwój i szkolenia pracowników, stwarzając możliwość tworzenia indywidualnej ścieżki kariery. W 2023 roku przychód LUCA wyniósł ponad 100 mln EURO, co oznacza wzrost o 42 procent w stosunku do poprzedniego roku.

W ubiegłym roku otwarto 18 nowych piekarni w Rumunii, a plany na 2024 rok obejmują utrzymanie tendencji wzrostowej zarówno na rynku rumuńskim, na którym LUCA planuje otworzyć kolejne 20 lokalizacji, jak również międzynarodowym.

- Rynek polski jest dojrzały, a z punktu widzenia zwyczajów konsumenckich podobny do rynku rumuńskiego. Polscy klienci mają potencjał, aby docenić misję LUCA, która oferuje klientom produkty bardzo dobrej jakości, o autentycznym smaku, pieczone na miejscu i szybko podawane, zgodnie z dewizą "Dobre rzeczy, dobrze zrobione" - dodaje Piotr Wilczyński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto