Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Padłeś ofiarą nieuczciwego przewoźnika? Sprawdź, gdzie dochodzić swoich praw

Kasia Rożko
Przed Euro stołeczny ratusz walczy z nieuczciwymi przewoźnikami i informuje pasażerów o ich prawach	foto archiwum
Przed Euro stołeczny ratusz walczy z nieuczciwymi przewoźnikami i informuje pasażerów o ich prawach foto archiwum Polskapresse
Pasażer, który czuje się oszukany przez nieuczciwego kierowcę, ma wiele możliwości dochodzenia swoich praw. Oto lista instytucji, do których może się zwrócić o pomoc:

Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
W przypadku, gdy pasażer uzna, że usługa taksówkarza została wykonana nieprawidłowo, może złożyć skargę do Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu m.st. Warszawy z siedzibą w Warszawie, ul. Canaletta 2. Skargi należy składać w formie pisemnej (ul. Canaletta 2, 00-099 Warszawa) lub w formie elektronicznej ([email protected]). Do skargi należy dołączyć paragon lub rachunek. W przypadkach, gdy taksówkarz odmawia wydania rachunku, można się zwrócić o pomoc do Straży Miejskiej - wystarczy zgłosić sprawę na bezpłatną, czynną całą dobę infolinię 986. Pomóc może również policja, dostępna pod numerem 997.

Taksówki w Warszawie - lista korporacji
Miejski Rzecznik Konsumentów
Konsumenci będący mieszkańcami Warszawy mogą zgłaszać do Miejskiego Rzecznika Konsumentów wnioski o pomoc drogą elektroniczną na adres: [email protected]. Do wniosku należy dołączyć kopie istotnych w sprawie dokumentów - w tym przypadku może to być paragon za przejazd.

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej
Skargi przyjmowane są w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie (ul. Sienkiewicza 3) oraz w delegaturach inspektoratu w godzinach urzędowania. Skargi i wnioski kierowane do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie lub za pomocą faksu, telefaksu lub poczty elektronicznej, a także mogą być wnoszone ustnie do protokołu.

Sądy
Jeśli usługodawca odmawia uznania skargi, można się zdecydować na wniesienie skargi do sądu. Zanim jednak wstąpimy na drogę sądową, można załatwić spór przed stałym polubownym sądem konsumenckim. Jest to dużo prostsza i tańsza forma rozstrzygania w trybie arbitrażu. Pamiętać jednak trzeba, że do rozprawy i wyroku może dojść jedynie wówczas, gdy obie strony wyrażą zgodę w formie "zapisu na sąd". W praktyce oznacza to, że zainteresowane strony zgodzą się wspólnie na postępowanie przed sądem polubownym. Sądy te działają przy Inspekcji Handlowej, prawnicy Federacji Konsumentów mogą pomóc osobom, które chcą wnieść sprawę do sądu polubownego. Jeżeli podjęte przez sąd czynności nie będą połączone z żadnymi wydatkami, postępowanie będzie bezpłatne.

Warszawskie Centrum Porad Konsumenckich SKP

Bezpłatną poradę prawną można uzyskać osobiście w siedzibie Centrum na Woli (ul. Gizów 6, budynek SKALI) we wtorki i środy w godz. 9.00-13.00 oraz w czwartki w godz. 14.00-18.00 lub telefonicznie (22 634 06 68).

Policja i prokuratura

Osoba korzystająca z taksówki lub "przewozu okazjonalnego", która czuje się pokrzywdzona działaniem kierowcy, ma prawo zgłosić podejrzenie popełnienia czynu zabronionego do organu ścigania. W tym celu należy wezwać patrol policji na miejsce zdarzenia, dzwoniąc na bezpłatny czynny całą dobę telefon 997, lub zgłosić się osobiście na najbliższy komisariat.

Czytaj też: W stolicy pojawiły się nowoczesne, ekologiczne taksówki

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto