O tym, że proporcja samochodów do przepustowości dróg jest w Warszawie mocno zachwiana, nie trzeba przekonywać nikogo. A już na pewno kierowców. Niestety, do przesiadki do autobusów nie przekonywały ich dotychczas ani argumenty natury ekologicznej (spaliny zanieczyszczają powietrze), ani ekonomicznej (koszty benzyny). Od kiedy jednak miasto zamknęło wiadukt przy Andersa, a cały ruch na Żoliborz odbywa się przez i bez tego zakorkowane rondo Babka, coraz więcej właścicieli aut zostawia je na osiedlowych parkingach i do pracy dojeżdża komunikacją miejską. Ci zaś, którzy do stolicy dojeżdżają z przedmieść, samochody zostawiają przy stacjach metra i kolei podmiejskiej, najchętniej na parkingach Park & Ride.
Tymczasem uruchomieniu parkingów na Ursynowie i w Aninie, najnowszych obiektów systemu Parkuj i Jedź, towarzyszyły kontrowersje. Postój w Aninie miał się okazać klapą z powodu - jak twierdzili oponenci - błędów w oznakowaniu dojazdu. W przypadku Ursynowa narzekali głównie mieszkańcy, którzy oczekiwali, że parking będzie czynny przez całą dobę i stanie się postojem osiedlowym. Tymczasem na parkingach zostaje coraz mniej wolnych miejsc.
Parking P & R Ursynów ma 166 miejsc i już po dwóch miesiącach działania był wykorzystywany w 70 proc., teraz codziennie parkuje na nim już ok. 140 samochodów. Zapełnia się więc regularnie w 85 proc.
Korzystają z niego między innymi kierowcy przyjeżdżający do Warszawy z Piaseczna, którzy nie muszą już przebijać się ulicą Puławską do parkingu metro Wilanowska, na którym znalezienie wolnego miejsca w dni powszednie graniczy z cudem.
Coraz większa liczba kierowców decyduje się także na pozostawienie swojego auta na postoju przy stacji kolejowej w Aninie.
W przypadku tego parkingu z 80 dostępnych tam miejsc zajmowana jest codziennie niemal połowa. Niebawem może się okazać, że również i ten parking będzie za mały. Obecnie w Warszawie funkcjonuje siedem parkingów w systemie Parkuj i Jedź: metro Młociny (na 1000 miejsc), Połczyńska (500), metro Marymont (400), metro Wilanowska (290), metro Ursynów (166), metro Stokłosy (100) i Anin (80). W budowie jest postój P & R Okęcie w al. Krakowskiej. W tym roku rozpocznie się również budowa parkingu Ursus-Niedźwiadek, który jest projektowany.
W fazie projektu jest także parking, który znajdzie się przy przystanku kolejowym w Rembertowie. Docelowo cały system Parkuj i Jedź ma składać się z ok. 30 obiektów. Aby móc skorzystać z parkingów sieci P & R, trzeba mieć ważny bilet okresowy.
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?