Klub Gaja jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia walczy o humanitarne traktowanie karpi. Głównym hasłem tegorocznej kampanii "Jeszcze żywy KARP 2012" jest: "Nie baw się w kata, kup karpia w płatach". Klub Gaja przypomina, że każdy konsument ma wybór i może wpłynąć na sprzedaż ryb, które jako jedyne ryby w Polsce są sprzedawane żywcem. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni zmniejsza cierpienie ryb.
Kampanię w tym roku wspierają Magdalena Różczka, Bartłomiej Topa, Julia Pietrucha i Magdalena Popławska. Aktorzy mają wymalowane karpie na twarzach. W spotach kampanii pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. Akcję wspierają też Olga Tokarczuk i kucharz Robert Makłowicz.
- Z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców - mówi Makłowicz na stronie jeszczezywykarp.pl.
W tym roku kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową. Znajdziemy na niej m.in. plakaty, bannery oraz wzory pism, które można w swoim imieniu przesłać do służb odpowiedzialnych za zapewnienie humanitarnego traktowania zwierząt oraz przestrzegania prawa.
Zobacz też koniecznie!
Roger Waters: The Wall na Narodowym | Soap&Skin w 2013 roku w Warszawie | Patricia Kaas z repertuarem Edith Piaf |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?