Rozpoczął je prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski kreśląc zarys całej strategii. Nie pominął także kwestii logo miasta. Podkreślił, że ma być ono związane i spójne z całą strategią promocyjną, że samoistnie nie będzie funkcjonowało i że kwestia wyboru logo nie podlega dyskusji, pozostaje jedynie sprawa jakie ono ma być. Zaznaczyył, że przy wyborze logotypu w grę wchodzi jedynie 10 przedstawionych wcześniej wersji.
Następnie głos zabrał Tomasz Buczek - dyrektor Departament Promocji i Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego, który przez 45 minut omawiał wyświetlane na ekranie strony prezentacji "Strategia promocji i komunikacji marketingowej miasta Białystok: kierunki - założenia - działania".
Założenia to budowanie marki i spójnego wizerunku miasta, stworzenie księgi identyfikacji wizualnej logotypu, przygotowanie gadżetów odpowiednich dla różnych grup docelowych. Atuty Białegostoku, które chcą wypromować włodarze miasta to zabytki (Pałac Branickich), sport (przede wszystkim klub piłkarski Jagiellonia), zieleń miejską (Białystok jako stolica obszaru Zielonych Płuc Polski), akademickość (Białystok miastem studentów) i oczywiście wielokulturowość (Białystok żywą mieszanką kultur i religii).
Do głównych zadań jakie przed sobą postawili urzędnicy z magistratu należą: rozbudzenie tożsamości lokalnej mieszkańców i ich aktywizacja przy działaniach na rzecz miasta, poprawienie estetyki urbanistycznej, poszerzenie bazy turystycznej dla przyjezdnych (główny nacisk ma być położony na tzw. turystykę konferencyjną).
Promowanie Białegostoku w kraju i za granicą ma odbywać się w szczególność przez organizowanie i reklamowanie wielkich imprez kulturalnych (Światowy Kongres Esperanto, Tour de Pologne i innych).
Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?