Jeżeli pociągspóźni się co najmniej godzinę do dwóch godzin odzyskamy 25 proc. ceny biletu, powyżej dwóch godzin odszkodowanie wyniesie już 50 proc. ceny biletu. Odszkodowanie może zostać wypłacone w formie kuponów lub innych usług, ale na żądanie pasażera – również w formie pieniężnej. Wypłata rekompensaty następuje w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie.
Niestety nie wszyscy pasażerowie mogą liczyć na odszkodowanie. Przepis dotyczy pociągów międzynarodowych kursujących do krajów UE, a w kraju pociągów kategorii: Express, Express Intercity, Eurocity, Euronight.
Jeżeli pasażer uważa, że jego prawa zostały naruszone, powinien zgłosić się do właściwego przewoźnika kolejowego. Można także skorzystać z pomocy Urzędu Transportu Kolejowego – swoje skargi można kierować na adres: [email protected]
Podobne rozporządzenie już od pewnego czasu funkcjonuje na lotniskach. Pasażerowie, w przypadku opóźnienia bądź odwołania lotu mogą liczyć na odszkodowanie i opiekę na lotnisku (napoje, posiłki, a nawet nocleg).
Jak się okazuje nie wszyscy podróżni wiedzą o tym jakie mają prawa, dlatego 7 lipca sieć Europejskich Centrów Konsumenckich organizuje na największych Europejskich( także na lotnisku Chopina) lotniskach akcję informacyjną. Podróżni będą mogli wziąć udział w ciekawych quizach oraz otrzymają broszury informacyjne.
Więcej Informacji na stronie internetowej Kampanii: ec.europa.eu/transport/passenger-rights/pl/.
źródło: informacja prasowa
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?