Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podwykonawcy Astaldi sparaliżują Warszawę? Zanosi się na wielką blokadę

Tomasz Sznela
Szymon Starnawski
Podwykonawcy Astaldi sparaliżują Warszawę i pół kraju? W związku z problemami z wyegzekwowaniem ogromnych długów, przedsiębiorcy planują w środę zablokować Centralną Magistralę Kolejową. Co to oznacza dla budowy metra, którą również zajmuje się firma Astaldi?

Podwykonawcy włoskiej firmy Astaldi, która zeszła z placu budowy kolejowego odcinka Lublin - Dęblin, w październiku zablokowali rondo w Żyrzynie. To strategiczny punkt na trasie Lublin - Warszawa. Wszystko dlatego, że Włosi zostawili polskie firmy bez pieniędzy, bo firma stoi na krawędzi bankructwa z powodu inwestycji w krajach, które przechodzą kryzys gospodarczy. Tak radykalny protest przyniósł efekty - PKP PLK, państwowa spółka, która podpisała umowę z Astaldi, zdecydowała się na uruchomienie procedury zabezpieczającej, która miała pozwolić na przelanie im pieniędzy. Jak twierdzi PKP, pieniądze wypłacono - tyle tylko, że podwykonawcy Astaldi twierdzą, że dostali tylko ułamek należnej kwoty.

Jedna z firm, która współpracując z Włochami wykonała roboty na ponad 7 milionów złotych, otrzymała dotąd niewiele ponad 300 tysięcy złotych. Inna wykonała prace na ponad dwa miliony - a dostała dotąd dwieście tysięcy - wynika z ustaleń dziennikarzy RMF FM.

Przedsiębiorcy deklarują gotowość do radykalnych kroków i oczekują rozwiązania sytuacji podczas wtorkowych rozmów. Jeśli nie otrzymają satysfakcjonujących rozwiązań, planują w środę zablokować Centralną Magistralę Kolejową, co oznacza właściwie paraliż komunikacyjny na polskich torach.

Co z obwodnicą Warszawy i metrem?

Astaldi prowadzi w Polsce kilka inwestycji. Tą największą jest budowa drugiej linii warszawskiego metra. Tam Astaldi wspierana jest przez turecką firmę Gulermak. Na budowie metra opóźnień nie ma. Wręcz przeciwnie - odcinki na Targówku i Woli kończone są przed czasem. Przestojów nie ma także na Południowej Obwodnicy Warszawy.

Na Ursynowie Włosi budują 2,1 km tunel trasy ekspresowej S-2. Kiedy kłopoty mediolańskiej spółki stały się wiedzą powszechną, podwykonawcy pracujący przy budowie POW natychmiast zaczęli pytać o zabezpieczenie finansowe w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ta w odpowiedzi niemal natychmiast wypłaciła im ponad 7 mln zł.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto